In zijn presentatie richtte de heer Costa zich voornamelijk op marketinginspiratie en –activiteiten voor groenten. Zo vertelde hij dat de consument steeds meer geneigd zal zijn de etiketten te raadplegen vanwege de groeiende behoefte aan informatie over de voedingswaarden van de gekochte producten. Aangezien groente en fruit bijna de enige gezonde producten zijn zonder conserveringsmiddelen of E-nummers, gaf de heer Costa het advies de voedingswaarden van deze producten op een toegankelijke manier met de consument te communiceren.
Voedingswaarden communiceren
Dankzij het hoge vitamine C-gehalte van mini-paprika’s zijn deze producten uitermate geschikt voor dergelijke communicatie. 2 mini-paprika’s voldoen al aan de dagelijkse vitamine C-behoefte. Bovendien zijn de producten zeer zoet, ideaal als snack en bevatten ze nauwelijks zaden. Tijdens de housefair gaf Carlos Herreiras, productmanager bij Enza Zaden, verdere uitleg over de voedingswaarden van mini-paprika’s en wat allemaal komt kijken bij de veredeling van deze paprika’s met een hoge voedingswaarde, goede opbrengst en resistentie.Met een sterk veredelingsprogramma in zowel Noord- als Zuid-Europa ondersteunt Enza Zaden haar telers met producten die aansluiten op de laatste trends en eisen van de consument en die zorgen voor jaarrond productie van kwaliteit. Tijdens de housefairs, een jaarlijks terugkerend evenement, informeert Enza Zaden klanten over de laatste ontwikkelingen in producten en marketing. De housefairs worden in het voorjaar in Noord-Europa georganiseerd en in het najaar in Zuid-Europa.