Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Enza Zaden Housefair Almería toont behoefte aan natuurlijke producten

88% van de consumenten heeft behoefte aan natuurlijke producten in plaats van producten met conserveringsmiddelen. Dat stelde professor Mr Gerard Costa van de Esade Business University in Barcelona tijdens zijn presentatie op de Enza Zaden housefair in Almería (Spanje). Deze stelling schept voor de groentemarketing veel nieuwe mogelijkheden.


 
In zijn presentatie richtte de heer Costa zich voornamelijk op marketinginspiratie en –activiteiten voor groenten. Zo vertelde hij dat de consument steeds meer geneigd zal zijn de etiketten te raadplegen vanwege de groeiende behoefte aan informatie over de voedingswaarden van de gekochte producten. Aangezien groente en fruit bijna de enige gezonde producten zijn zonder conserveringsmiddelen of E-nummers, gaf de heer Costa het advies de voedingswaarden van deze producten op een toegankelijke manier met de consument te communiceren.



Voedingswaarden communiceren

Dankzij het hoge vitamine C-gehalte van mini-paprika’s zijn deze producten uitermate geschikt voor dergelijke communicatie. 2 mini-paprika’s voldoen al aan de dagelijkse vitamine C-behoefte. Bovendien zijn de producten zeer zoet, ideaal als snack en bevatten ze nauwelijks zaden. Tijdens de housefair gaf Carlos Herreiras, productmanager bij Enza Zaden, verdere uitleg over de voedingswaarden van mini-paprika’s en wat allemaal komt kijken bij de veredeling van deze paprika’s met een hoge voedingswaarde, goede opbrengst en resistentie.

Met een sterk veredelingsprogramma in zowel Noord- als Zuid-Europa ondersteunt Enza Zaden haar telers met producten die aansluiten op de laatste trends en eisen van de consument en die zorgen voor jaarrond productie van kwaliteit. Tijdens de housefairs, een jaarlijks terugkerend evenement, informeert Enza Zaden klanten over de laatste ontwikkelingen in producten en marketing. De housefairs worden in het voorjaar in Noord-Europa georganiseerd en in het najaar in Zuid-Europa.
Publicatiedatum: