Tesco wil fors groeien in China

De Britse marktleider Tesco wil het aantal winkels in China fors uitbreiden. Dat meldt Distrifood. De formule heeft zich ten doel gesteld de omzet in China in de komende vijf jaar te verviervoudigen. Op dit moment heeft Tesco de beschikking over 82 winkels in het Aziatische land, dat moeten er 200 worden. Tesco gaat zich met name richten op het openen van vestigingen in winkelcentra in middelgrote steden.


Ook wil de Britse supermarktketen het aantal hypermarkten uitbreiden. Op dit moment heeft de formule vier zogeheten ‘lifespace malls’ in China die samen wekelijks 600.000 klanten over de vloer krijgen. Tesco wil de komende tijd dit aantal laten groeien naar 50 en rond 2015 moeten er nog eens 30 bijkomen. Azië staat garant voor 15 procent van de omzet van Tesco, vooral Zuid-Korea is belangrijk voor de formule.

Bron: Distrifood

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven