Fairtrade Restaurant Week mogelijk verbreed met meer duurzaamheidscriteria
Van 25 tot en met 31 oktober 2010 organiseerden Puur! uit eten, dé duurzame culinaire gids en Stichting Max Havelaar, verantwoordelijk voor het Fairtrade keurmerk weer de Fairtrade Restaurant Week. De organisatoren overwegen de campagne in 2011 te verbreden met duurzaamheidscriteria, waaronder het stimuleren van biologische (streek-)producten en duurzame vis.
Doelstelling van de Fairtrade Restaurant Week is het stimuleren van het gebruik van Fairtrade producten in de horeca. Fairtrade betekent dat producten onder eerlijke voorwaarden zijn geproduceerd en verhandeld. Bijna 160 restaurants in heel Nederland serveerden deze week in 2010 gerechten bereid met Fairtrade ingrediënten.
Voor een vervolg in 2011 overwegen de organisatoren de campagne in 2011 te verbreden met meer duurzaamheidscriteria. Tips voor de organisatie kunnen aangedragen worden via [email protected].
Bron: Fairtrade Restaurant Week,