Van de verwerkte groenten worden diepvriesgroenten het meest gekocht (85%) in Duitsland, gevolgd door de groenten in blik (67%). Groenten in glas worden door de Duitse consumenten het minst gekocht. In Nederland worden daarentegen groenten in glas het meest gekocht (74%), gevolgd door diepvriesgroenten (72%).
EU-campagne verwerkte groenten
GroentenFruit Bureau start in februari 2011 met de 3 jarige EU-campagne verwerkte groenten. De campagne is erop gericht verwerkte groenten te positioneren als onderdeel van het gehele groenteassortiment met als uiteindelijk doel de groenteconsumptie als geheel te stimuleren. Moderne gezinnen hebben een structureel tijdsgebrek. Zij zijn zich echter bewust van het belang groenten te eten. Verwerkte groenten maken het gemakkelijker het 2x2-advies op te volgen.De primaire doelgroep is gezinnen met kinderen van 0 tot 12 jaar, secundaire doelgroep zijn de intermediairs en de groente- en fruitsector. De kernboodschap luidt : Vers verwerkte groenten. Lekker en gezond. De 2x2-boodschap wordt in alle campagnematerialen (supermarktmagazines, website, instore vloerstickers en een radiospot) verwerkt om te benadrukken dat vers verwerkte groenten ook bijdragen aan je dagelijkse portie ‘2x2’.
Voor meer informatie over de campagne verwerkte groenten kunt u contact opnemen met GroentenFruit Bureau, Marja Slagmoolen of via telefoonnummer 079 - 34 70 808.