Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duitser kiest voor groenten in blik; Nederlander in glas

Duitsers en Nederlanders eten vooral verwerkte groenten bij gebrek aan tijd

Consumenten geven aan dat zij verwerkte groenten vooral eten als zij weinig tijd hebben. Dit blijkt uit onderzoek van het Productschap Tuinbouw onder Nederlandse en Duitse consumenten. Slechts een klein deel van de consumenten heeft nooit verwerkte groenten op voorraad. Veel consumenten vinden dat het makkelijker is om te koken met verwerkte groenten. Voor een meerderheid van de consumenten maakt het niet uit of verwerkte groenten op een doordeweekse dag of een dag in het weekend gegeten worden.



Van de verwerkte groenten worden diepvriesgroenten het meest gekocht (85%) in Duitsland, gevolgd door de groenten in blik (67%). Groenten in glas worden door de Duitse consumenten het minst gekocht. In Nederland worden daarentegen groenten in glas het meest gekocht (74%), gevolgd door diepvriesgroenten (72%).

EU-campagne verwerkte groenten

GroentenFruit Bureau start in februari 2011 met de 3 jarige EU-campagne verwerkte groenten. De campagne is erop gericht verwerkte groenten te positioneren als onderdeel van het gehele groenteassortiment met als uiteindelijk doel de groenteconsumptie als geheel te stimuleren. Moderne gezinnen hebben een structureel tijdsgebrek. Zij zijn zich echter bewust van het belang groenten te eten. Verwerkte groenten maken het gemakkelijker het 2x2-advies op te volgen.

De primaire doelgroep is gezinnen met kinderen van 0 tot 12 jaar, secundaire doelgroep zijn de intermediairs en de groente- en fruitsector. De kernboodschap luidt : Vers verwerkte groenten. Lekker en gezond. De 2x2-boodschap wordt in alle campagnematerialen (supermarktmagazines, website, instore vloerstickers en een radiospot) verwerkt om te benadrukken dat vers verwerkte groenten ook bijdragen aan je dagelijkse portie ‘2x2’.

Voor meer informatie over de campagne verwerkte groenten kunt u contact opnemen met GroentenFruit Bureau, Marja Slagmoolen of via telefoonnummer 079 - 34 70 808.
Publicatiedatum: