Turkse citrussector sterk in ontwikkeling

Citrus Promotion Group werd in 2007 opgericht on niet alleen de lokale markt maar ook de internationale consumptie van Turks citrus te stimuleren en de marketing te verbeteren. Dankzij de unieke smaak en uitstekende kwaliteit van het fruit is een derde van de productie bestemd voor export.



Gezien de productie van 2,6 miljoen is de Turkse citrussector van groot belang voor de economie van het land. Citrus Promotion Group wil het Turkse citrus promoten met het merk "Turkish Product" dat overal ter wereld herkenbaar zal zijn. Daarnaast proberen ze te concurreren met constante en stabiele prijzen d.m.v. acties en promotiecampagnes.

De groep heeft al succes gehad. Zo werd vorig jaar in Rusland een campagne opgezet die dit seizoen wederom wordt uitgevoerd. De beroemde Turkse zanger Tarkan had toen een belangrijke rol in de promotie van het citrus. Naast Rusland wordt een dergelijke campagne ook uitgerold in Oekraïne en Azerbeidzjan.

Voor meer informatie:
Taylan Turgay
Uzman Yrd.
Tarim Subesi
Akdeniz Ihracatçi Birlikleri
Tel: +90 324 237 68 00
Fax: +90 324 237 71 17
Email: TaylanTuray@akib.org.tr


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.