Valstar Holland eerste abonnement op FrugICom Service Pack Professional

Op de beurs ICT & Logistiek te Utrecht is gisteren op feestelijke wijze invulling gegeven aan de uitreiking van het eerste abonnement op het FrugICom (FIC) Service Pack Professional aan Valstar Holland. Dit handelsbedrijf maakt onderdeel uit van de Best Fresh Group (BFG), die gevestigd is op het ABC Westland te Poeldijk. De Best Fresh Group zet hiermee een grote stap richting de verdere digitalisering van hun bedrijfsprocessen.

Valstar Holland heeft als doelstelling hun klant, retailers en telers met de hoogste servicegraad te bedienen. Als geen ander beseft Valstar Holland dat naast de kwaliteit van het product, de aansturing van de logistieke processen naadloos moet aansluiten op elke schakel in de versketen.

Johan van Wensen (ICT-manager BFG): "Het snel verzamelen en uitwisselen van de benodigde informatie tussen de handelspartners speelt daarbij een cruciale rol. Om dit te realiseren is een gestructureerde en gestandaardiseerde werkwijze een belangrijke randvoorwaarde." Met de ketenpartners is geïnventariseerd en afgestemd op welke wijze hieraan invulling moet worden gegeven. Al snel werd geconcludeerd dat door gebruik te maken van de GS1 Standaards voor barcodering, palletlabels en elektronische berichten het aansturen van de logistieke processen en de reactiesnelheid van het proces wordt verhoogd.


vlnr: Johan den Engelse (Frug I Com), Johan van Wensen (Best Fresh Group) en Gerard Lamers (Frug I Com)

Frug I Com heeft specifiek voor de AGF-sector Service Packs samengesteld waarmee bedrijven een stap verder kunnen zetten bij het optimaliseren van het informatiemanagement. Door het Service Pack Professional en Service Pack Basic stimuleert FIC de toepassing van barcodetechnologie op basis van GS1 standaards in AGF-keten. Het FIC Service Pack Professional organiseert met behulp van GS1-Barcodes dat producten (artikelencoderingen, zoals EAN13) en verzendeenheden (pallets, fust en oogstcontainers, enz.) wereldwijd uniek identificeerbaar zijn. Dit resulteert erin dat bedrijfsprocessen op het gebied van bestellingen, kleinpak, orderpicking en leveringen verder worden geoptimaliseerd. Bovendien kan informatie met behulp van EDI-berichten naar handelspartners verzonden worden. Door het digitaal uitwisselen van keteninformatie met de verschillende handelspartners worden invoerfouten of miscommunicatie en daarmee samenhangende ketenkosten gereduceerd.

Op de achtergrond staat de autoID roadshow van AIM Nederland & Frug I Com. Tijdens demonstraties werd voor de AGF-sector de meerwaarde van de implementatie van autoID technieken & toepassingen uitgelicht t.b.v. efficiency van bedrijfsprocessen.

Voor meer informatie: www.frugicom.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.