C1000 gaat werken met SC Food Portal
Gebruik van het SC Food Portal maakt intensief mail- en faxverkeer tussen bestellers en leveranciers overbodig. Bestellers in het distributiecentrum zien exact wat er onderweg is. Vervoersbedrijven kunnen via internet hun aflevertijdstip kiezen. Zij weten dan dat de wagen binnen een half uur na aankomst leeg gehaald is. C1000 kan de piek in het verwerken van inkomende goederen veel beter over de dag plannen. Vervoerders staan niet eindeloos te wachten op het leeghalen van hun trucks. Leveranciers kunnen de prestaties van hun dienstverleners ook veel beter monitoren.
De nieuwe portal zal vooral goede diensten bewijzen op het moment dat er verstoringen zijn in de keten. In dat geval krijgen alle functionarissen die daar belang bij hebben tegelijkertijd een signaal. Bovendien willen verladers graag zoveel mogelijk informatie bewaren over de prestatie van hun dienstverleners. Daarmee kunnen ze een bonus/malus afrekening realiseren. Daarnaast zullen schakels in de keten op deze manier beter in staat zijn om met volle wagens te rijden, omdat ze beschikken over actuele informatie.