GS1 Nederland ziet dat de behoefte om samen te werken ongekend hoog is. Het helpt sectoren om te kunnen blijven groeien. Zij heeft ook het volste vertrouwen dat de nieuwe directeur hier richting aan kan geven. Van Weelden heeft volgens eigen zeggen ook een sterk geloof in de samenwerking tussen retailers en fabrikanten. "Om te kunnen blijven groeien moeten bedrijven vandaag samen werken aan de keten van morgen. Binnen GS1 Nederland betekent dit dat wij met de bedrijven kijken naar de ontwikkelingen in de branche, gezamenlijk de prioriteiten bepalen en vooral om deze met grote daadkracht ketenbreed te implementeren. Dat is onze focus voor de komende jaren." Van Weelden kwam in 2001 in dienst van GS1 Nederland en heeft sinds 2007 de functie van manager Marketing & Communicatie vervuld.
Kostenbesparingen
Co-voorzitter van GS1 Nederland, Sander van der Laan, algemeen directeur van Albert Heijn, zegt dat GS1 Nederland onder leiding van Peter Gietelink de afgelopen 25 jaar voor bedrijven in de keten kostenbesparingen heeft kunnen realiseren. "De nieuwe directeur Friso van Weelden zorgt ervoor dat bestaande oplossingen verder ketenbreed worden geïmplementeerd en er verdere slagen worden gemaakt om kosten uit de keten te halen."In het voorjaar 2011 neemt GS1 afscheid van Peter Gietelink, die vanaf 1987 de organisatie heeft geleid. Hij treedt per 1 mei 2011 uit dienst.
Bron: Levensmiddelenkrant