Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlandse consument wil meer glasverpakkingen

Niet alleen prefereren Nederlandse shoppers glasverpakkingen, men wil ook meer in glas verpakte producten in de supermarkten en is bereid hier een meerprijs voor te betalen. Om deze onderzoeksresultaten van marktonderzoekbureau TNS te ondersteunen start het Europese consumentenforum Friends of Glass de campagne ‘Nothing To Hide’ om de gezondheidsvoordelen van glasverpakkingen duidelijk te maken. De campagne zal in twaalf Europese landen plaats gaan vinden.

Uit de European Packaging Survey, het onderzoek dat TNS uitvoerde afgelopen september, blijkt dat 42 procent meer zou willen betalen voor een toename van glasverpakkingen in de supermarkt. Van de respondenten vindt 74 procent dat producenten meer zouden moeten doen om glasverpakkingen meer in te zetten. Voor de campagne wordt ook de website www.nothingisgoodforyou.nl gelanceerd, waar consumenten meer kunnen leren over waarom glas gezondheidsvoordelen biedt.

Publicatiedatum: