Biologisch logo
De authentieke smoothie van Les Comtes de Provence draagt het biologische logo, die moet de natuurlijkheid van het product benadrukken en bijdragen aan smaakbeleving. De pizzawraps, die eerder doen denken aan ijshoorntjes, van het Spaanse Coneinn zijn vooral erg makkelijk onderweg op te eten en te bereiden. Dit duurt drie minuten in de magnetron. Nee, echt gezond zijn de wraps niet. "Je moet het zien als traktatie", zegt productmanager Oriol Bisart.Opkomst Azië
Het is niet onlogisch dat vooral trends als gemak en natuurlijk in combinatie met smaakbeleving in het oog springen op Sial. In Azië speelt gemak (makkelijk te openen, mee te nemen en te bereiden) sterk, terwijl Europa biologisch, natuurlijk en solidariteit hoog in het vaandel heeft. De beurs vindt plaats in Frankrijk en Azië geldt als belangrijke afzetmarkt.Kipspiesjes
In de koeling van Zwanenberg liggen in gesealde verpakkingen koude kipspiesjes in een aantal smaken. Geschikt voor een snelle snack onderweg. "We willen hiermee inspelen op convenience. Je kunt de spiesjes koud eten of even opwarmen in de magnetron", zegt salesmanager Gert-Jan Veenes.Bron: VMT