Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EMTÉ ziet omzet explosief stijgen

Supermarktketen EMTÉ groeit hard. De formule zag de identieke omzet in het derde kwartaal van dit jaar met 7,4 procent toenemen. De identieke omzet van de gezamenlijke Golff-winkels steeg minimaal met 0,9 procent.

Dit heeft Sligro Food Group vandaag bekend gemaakt. Hiermee presteert EMTÉ ruimschoots beter dan de markt en houdt Golff de markt bij. In overeenstemming met het Masterplan Foodretail is het aantal EMTÉ- en Golff-vestigingen in een jaar afgenomen van 125 (Q3-2009) tot 116 (Q3-2010). Het ombouwprogramma van Golff naar EMTÉ-franchise loopt volgens de groothandel op schema. “Wij verwachten dat er ultimo 2010 al 12 EMTÉ-franchisevestigingen zijn. Door de overname van Sanders Supermarkten neemt het aantal supermarkten verder toe met 22.” Deze worden vanaf het vierde kwartaal in de cijfers meegenomen en dit leidt naar verwachting tot een extra omzet van circa 25 miljoen euro. Na afronding van de ombouwprogramma’s in 2011, van daarvoor in aanmerking komende vestigingen, beschikt Sligro over 130 EMTÉ-supermarkten.

De supermarkten brachten in totaal 177 miljoen euro in het laatje van de groothandel. Dat is 1 miljoen euro meer dan een jaar eerder. De identieke consumentenomzet, de inkomsten van vergelijkbare winkels, nam met 5,5 procent toe in het derde kwartaal. De groothandelstak was goed voor een omzet van 376 miljoen euro, 3 miljoen euro meer dan een jaar eerder. Naar eigen zeggen beïnvloedde onder meer het relatief slechte weer de uitgaven van consumenten in de horeca. Sligro wilde geen uitspraken doen over de rest van 2010, behalve dat de onderneming uitdagende marktomstandigheden verwacht. Er zijn nog geen duidelijke tekenen van herstel te zien en de klant houdt de hand op de knip. Bovendien is er veel (prijs)concurrentie, aldus Sligro.

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: