Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
André Paap en Jan-Willem Tijssen

Nieuwe ADN-bestuursleden stellen zich voor

Zoals u hebt kunnen lezen heeft ADN twee nieuwe bestuursleden mogen verwelkomen als vervanging van de vertrekkende Tonny van Eldijk en Adrie Bakker. André Paap en Jan-Willem Tijssen stellen zich aan u voor.

André Paap
André Paap, 54 jaar, geboren te Delft tussen de rode kool, zoals mijn ouders dat zeiden. We wonen er al 30 jaar maar ik heb mijn winkeltje pas zes jaar in Pijnacker. Getrouwd, met mijn allerliefste, Mariëtte, waarmee we twee kanjers van dochters hebben. In het trotse bezit van twee kleinkinderen; een scheet van een gozer van vier en een ondeugende kleindochter van twee jaar.


Ik ben altijd op zoek geweest naar uitdagingen om mezelf en mijn omgeving te verrassen en te helpen. Zo ben ik tien jaar voorzitter geweest van de Pijnackerse Water Vrienden, een club met alleen maar vrijwilligers. Van een klein clubje met 200 leden, 15 vrijwilligers en een net sluitende begroting, is die club uitgegroeid naar een vereniging met meer dan 500 leden, 80 man kader en een spaarrekening waarvan nog jarenlang een goed beleid kan worden gevoerd.

SmaaQ

Ik houd van uitdagingen, ook in mijn winkeltje. Ik startte een groentewinkeltje op 30m². Na zes jaar is het vloeroppervlak niet groter geworden maar wel de inhoud. Elk hoekje, elk randje staat vol met biologische heerlijkheden zoals jams, kaas, vlees- en vleeswaren, olijven, olijfolies, wijn tot zelfs eieren en dagverse biologische zuivel. Toch profileren wij ons niet als een biologische groentewinkel! Onze klanten komen voor SmaaQ en dat kunnen we ze bieden omdat het verhaal, wat wij ze vertellen, klopt.

In 2010 draaien we iets onder de 50% biologisch, in 2009 was dit nog 37% en 2008 onder de 20%. Het ging en gaat nog steeds niet vanzelf en we zoeken constant naar grenzen waarbij uiteindelijk wij bepalen en niet de klant! Door het niet op te geven en een paar keer op je bek vallen, staat er nu een winkel met een uitdaging, voor ons en onze klanten.

Uitdaging

Uitdagingen blijven zoeken is ook de reden waarom ik me kandidaat heb gesteld voor een functie binnen het bestuur van de ADN. Ik had eerder al wat bestuurlijk ervaring opgedaan wat me een goed gevoel gaf. Je geeft iets (tijd en kennis) maar je krijgt er ook iets (ontwikkeling en relaties) voor terug. Ik ben er wel weer aan toe om wat met mensen binnen een club te gaan doen. De ADN is een “professionele club” en in mijn ogen een goed geoliede machine die staat waarvoor ze moet staan; ondersteuning van de groentespecialist. Ik heb nu bijna zes jaar passief aan deze club deel mogen nemen en vind dat passieve niet meer genoeg. Ik hoop dat veel collega’s er ook zo over denken, want we zullen ze nodig hebben! Ik wil middelen ontdekken, uitwerken en aanreiken om mijn collega’s te activeren en zich prettig te gaan voelen bij onze vereniging, HUN ADN. Dit wordt mijn uitdaging!

Samen sterk

De toekomst van de AGF detailhandel is er namelijk afhankelijk van of we ons gezamenlijk sterk kunnen maken door te laten zien, aan de handel en leveranciers, dat we één partij worden, wat staat voor kwaliteit en met elkaar gemaakte afspraken. We zijn op de goede weg met het AGF Servicepunt. Maar, nog niet de helft van de leden van de ADN is erbij aangesloten. Nog minder dan 20% van alle groentespecialisten in Nederland begrijpt dat we met het AGF Servicepunt aan de startblokken staan van een geweldige PR toekomst voor de groentespecialist. Hoe kunnen we ons sterker maken als we ons zelf niet kunnen of willen organiseren? Het moet echt nu gaan gebeuren en daar gaan we met ADN nog harder aan werken!

Inzet

Een van mijn punten om me in te zetten voor ADN is het opnieuw organiseren van kennis- en thema-avonden voor de leden van ADN. Hun ‘financiële’ bijdrage moet omgezet worden in een ‘mijn clubgevoel’. Dit kunnen we vanuit de vereniging organiseren met goede presentaties, aantrekkelijke thema’s en gezellige borrels maar onze leden moeten dan wel meer gaan doen als dat we de afgelopen jaren hebben gedaan; dus niet blijven zitten op je kont! Kom op dames en heren, de toekomst van AGF Nederland ligt in onze handen!

Jan-Willem Tijssen
Sinds februari 1990 hebben wij een groentezaak, dus inmiddels 20 jaar. We zijn continu bezig om nieuwe producten te ontwikkelen, die nergens anders te koop zijn of die zeker niet kunnen tippen aan onze kwaliteit/smaak. Daarbij staan Kwaliteit en Flexibiliteit bovenaan. Wij hebben nu een breed assortiment aan maaltijden, soepen, pizza’s en toetjes uit eigen keuken. Dit zijn grote trekpleisters voor klanten. Verder hebben wij ook een buurtfunctie gecreëerd, samen met het brood, de zuivel en de vleeswaren van collega bakker en slager.

Bestuurslid

Door het aantrekken van een nieuw personeelslid heb ik voor mezelf na 20 jaar een stuk meer rust en tijd gekregen, ook voor gezin uiteraard, om vervolgens me in te zetten voor de groentemannen en vrouwen van Nederland. Daarom heb ik me kandidaat gesteld als bestuurslid van ADN. Dit is een grote uitdaging en ik wil graag mijn visie op de toekomst van AGF met Nederland delen.

Toekomst

Voor de toekomst wil ik de AGF detailhandel sterker maken en zo een gezonde zaak neerzetten door middel van specialisatie op verschillende terreinen. Wel ieder op z’n eigen manier maar met een steuntje in de rug van ADN en AGF Servicepunt.

Advies

Als advies zou ik de ADN leden mee willen geven om goed te kijken en te luisteren naar je klanten en toekomstige klanten en je bedrijfsvoering hier zo goed mogelijk op aan te passen.
Publicatiedatum: