"We zijn op zoek naar strategische allianties in Spanje en daarbuiten"
"We zijn ervan overtuigd dat er geen andere manier dan bundeling was om met de bestaande marktsituatie en productie om te gaan. Nu beginnen we de vruchten van de strategie te plukken, omdat de klanten het waarderen zaken te doen met grote producenten", zegt Enrique de los Rios. "Onze belangrijkste afzetgebieden zijn Duitsland, Frankrijk, Nederland en België. Unica exporteert 95% van de producten naar Europa."
Vooruitblikkend op de komende seizoenen staat Unica voor de nodige uitdagingen. "Retailers vechten om te overleven, de consument heeft het economisch zwaar en wij moeten zoeken om voor die beide groepen een oplossing te bieden", vervolgt De los Rios. "We zijn op zoek naar strategisch allianties in Spanje en het buitenland. Niemand weet wat er volgend jaar gaat gebeuren, maar als je groter bent en een strategie hebt, sta je sterker en kun je beter met tegenwind omgaan."
Bron: Tomatoes Today, Syngenta Seeds