Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Melding domproc vereenvoudigt expeditie-diensten"

Tholen - "Steeds meer expediteurs en importeurs, ook in de AGF-sector, maken gebruik van de service Melding domproc. Deze dienst maakt het ondermeer mogelijk om via de domiciliëringsprocedure van de Douane goederen vanaf de zeeterminal zonder opmaak van een T-document of inklaring naar een entrepot te kunnen vervoeren. Alles elektronisch", aldus Jeroen Wielhouwer van Portbase.

"De service Melding domproc hergebruikt hiervoor automatisch zoveel mogelijk in het Port Community System reeds beschikbare gegevens. Het enige wat de expediteur of importeur hoeft te doen is het invullen van het vergunning- en douanenummer van de vergunninghouder”, gaat hij verder.



Melding domproc wordt altijd aangeboden in combinatie met de service Ladinginformatie. Deze service biedt expediteurs en importeurs inzicht in al hun Bills of Lading (B/L) van binnenkomende ladingen op een specifiek schip, 24 uur per dag. De service toont inzage in de manifestgegevens; de losterminal en het moment van lossen van de container; de aankondiging van een eventuele douanecontrole en de vrijstelling daarna; de wisselkoers waartegen de vracht wordt afgerekend (‘bootkoers’); de datum waar vanaf staangeld is verschuldigd aan de rederij (‘demurrage’); en het retouradres voor een lege container.

Binnen de service is ook het actuele overzicht te raadplegen van zeeschepen die in de haven worden verwacht, aanwezig of recent vertrokken zijn, inclusief alle details.

Phimex Douane Expediteurs, die bekend is met Melding domproc noemt het niet hoeven opmaken van een T1-document en de verminderde kans op fouten van onder andere B/L-gegevens sterke voordelen van de service. Verder verloopt het proces papierloos, kan er op elk moment van de dag een melding worden gemaakt en volstaat slechts een internetverbinding voor deelname. "Melding domproc is een snelle en efficiënte service waar steeds meer relaties binnen de AGF-sector gebruik van willen maken", vertelt Jeroen.



Port Community System voor alle schakels in de logistieke ketens

Portbase is de logistieke dienstverlener op het gebied van informatievoorziening in de Nederlandse havens De organisatie, waarvan Havenbedrijf Rotterdam en Haven Amsterdam aandeelhouder zijn, biedt een Port Community System voor alle schakels in de logistieke ketens van de havens voor een eenvoudige en efficiënte informatie-uitwisseling. Portbase is opgezet om via één loket de logistieke ketens zo aantrekkelijk mogelijk te maken en daarmee de concurrentiepositie van de deelnemende bedrijven en die van de havens te verbeteren. Op dit moment biedt Portbase 34 services aan ca. 1.800 klanten met 7.500 gebruikers.

Meer informatie:
Portbase
Nils Minor, Sales Manager
Tel. 010 252 22 81
E-mail
www.portbase.com