



Abonneren
Vacatures
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
Top 5 - gisteren
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
- Omzet Vershal Boontjes in drie jaar tijd naar ruim 3,5 miljoen euro
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- Eerste komkommers van Qcumber bij The Greenery geveild voor Kika
- "We bieden overzeese producenten met een totaalpakket toegang tot de Europese markt”
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Belgische consument koopt voeding op basis van prijs
De geur, eerbied voor het milieu, eerbied voor de eerlijke handel en voor het dierenwelzijn, de afwezigheid van additieven, eerbied voor de werkomstandigheden, het uitzicht, de samenstelling en het niet gebruiken van genetisch gemodificeerde organismen vinden 2 op de 3 consumenten belangrijk. Maar in vergelijking met 2009 hechten de consumenten er minder belang aan en grijpen ze meer terug naar fundamentele aspecten als prijs, kwaliteit, versheid en smaak.
De studie toont ook aan dat de consumenten in vergelijking met 2009 veel meer aandacht besteden aan de informatie over en op het product. De interesse voor de ethische productiekosten is groot, terwijl de ethische criteria verwaarloosd worden bij gebrek aan fundamentele criteria.
Vier essentiële elementen spelen een rol bij de keuze van een voedingswinkel: de nabijheid wordt genoemd door 39%, die opteren voor de locatie van een verkooppunt dicht bij het huis of de werkplek van de consument. Op de tweede plaats volgt de prijs, genoemd door 16%. Daarna komen de kwaliteit (12%) en de grootte van het assortiment (18%).
Bron: OIVO
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector: