Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

NVB start campagne EatGreen@Work in bedrijfsrestaurants

Gezien de geringe keuze voor vegetariërs in het bedrijfsrestaurant is het hard nodig dat het vegetarische aanbod vergroot wordt. Dat zegt de Nederlandse Vegetariërs Bond (NVB). Volgens contractcateraars is de vraag naar vegetarische producten niet toegenomen. Om het vegetarisch aanbod in bedrijfsrestaurants te vergroten gaat de NVB de campagne EatGreen@Work starten. "We willen daarmee mensen op een leuke manier stimuleren om minimaal een dag op hun werk te lunchen zonder vlees en vis: de EatGreen-dag", vertelt campagnecoördinator Mariëtte Büthker in het herfstnummer van NVB-magazine Leven.

Het is de NVB vooral een doorn in het oog dat er in de personeelsrestaurants veelal onjuiste informatievoorziening ten aanzien van vegetarische producten geldt. Als ook het beperkte aanbod. Op de website Vegatopia wordt aangegeven dat driekwart van de respondenten (zeer) ontevreden is over de bedrijfskantine.

Bron: missethoreca.nl
Publicatiedatum: