Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tarieven wegvervoer Nederland nog laag

Het grootste probleem momenteel in de markt voor wegvervoer zijn de (te) lage tarieven. Waar de volumes een herstel laten zien, is de ontwikkeling van het prijsniveau in het tweede kwartaal nog steeds negatief. Wel neemt de daling van de tarieven opnieuw af in het tweede kwartaal. Voor de rest van het jaar en voor 2011 verwacht ABN AMRO een bescheiden volumegroei in het wegvervoer. Maar de verwachting is ook dat de tarieven op korte termijn nog niet significant zullen verbeteren. In het vierde kwartaal zijn vele contracten aan herziening toe; het is nog maar de vraag of de stijging van de vervoersvolumes ook het noodzakelijke prijseffect kan opleveren.

Voor heel 2010 verwacht ABN AMRO met 1% een lichte stijging van de omzet in het wegvervoer. Omzetgroei in de tweede helft van het jaar moet een zwak eerste kwartaal compenseren. Deze groei van de inkomsten moet dan vooral uit hogere volumes gehaald worden. Het wegvervoer is voornamelijk afhankelijk van binnenlandse vervoersstromen, zoals het vervoer van bouwmaterieel en consumentengoederen. Voor 2011 verwacht ABN AMRO dat de bouw zal stabiliseren en de detailhandel licht zal groeien. Dit resulteert in een omzetgroei in het goederenvervoer over de weg die volgend jaar rond de 3% gaat uitkomen.

Bron: Kwartaalbericht Transport & Logistiek, ABN AMro
Publicatiedatum: