Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederland is de prei kwijt!

Tijdens de Landelijke Preidag 2010, op 15 oktober in het Limburgse Vredepeel, wordt duidelijk gemaakt dat prei weer op de Nederlandse menukaart gezet moet worden. De consument weet niet wat de mogelijkheden zijn met de onbewerkte Nederlandse prei en daar komt verandering in met de campagne ‘Nederland is de prei kwijt’.



De aftrap van ‘Nederland is de prei kwijt’ wordt gedaan door Angélique Schmeinck, één van de twee vrouwelijke Meester-koks in Nederland. De afgelopen week zijn er diverse berichten rondgestuurd met de boodschap: "Wanneer heb jij voor het laatst een prei gezien?" Signalementen van prei zijn verspreid en er is een heuse ‘Preivate Investigator’ op de zaak gezet.

De persconferentie om 16.00 uur wordt door Angélique Schmeinck aangegrepen om de telers te wijzen op de noodzaak om Nederlandse prei weer op de menukaart te zetten. Samen gaan zij ervoor zorgen dat de consument weer massaal antwoord kan geven op de vraag: “Wat kan jij met prei?”

Angélique Schmeinck wil verrassen. Zichzelf, maar vooral de mensen om haar heen. Als een van de twee vrouwelijke Meester-koks van Nederland kookt ze op sterrenniveau en houdt ze zich bezig met alle facetten van smaak. Ze schreef verschillende kookboeken waarvan ‘Een Mond vol Kunst’ werd uitgeroepen tot meest innovatieve kookboek van de wereld. Daarnaast werkte ze zes jaar aan het groenteboek ‘Smaakvrienden Groenten’.

Publicatiedatum: