Belgische oogst geschat op 5.250 ton

Haspengouw kleurt Kanzi-rood

Vorige week werd de eerste Kanzi geplukt. Ondertussen is het oogstseizoen 2010 in volle gang en het ziet er veelbelovend uit: de typische Kanzi gloed, de juiste rood/groene tint, de mooie rondingen en de prima maat. De weersomstandigheden zijn voor Kanzi relatief gunstig geweest. Smaak, aroma en zoetzuur verhouding zijn optimaal. Op dit ogenblik draaien de sorteer- en verpakkingseenheden in Veiling Haspengouw op volle toeren.

In totaal wordt de oogst in België geschat op 5.250 ton. Dit is 15% van de totale Europese oogst. Ondanks de Europese daling bij de appelproductie is er geen mindere productie van Kanzi.



Van 9 tot 24 oktober 2010 vindt op Brussels Expo gedurende 15 dagen het salon voor 'Food & Feel Good' plaats. Voor fijnproevers en lekkerbekken is dit jaarlijks salon ondertussen een traditie geworden. Maar ook wie op zoek is naar comfort en pure verwennerij kan er terecht.

Dit salon betekent voor Kanzi het startschot van de mediacampagne. Kanzi zal hier dan ook prominent aanwezig zijn. Enkele elementen uit deze campagne zijn:
• Nationale advertentiecampagne in de belangrijkste Belgische dagbladen
• Deelname aan het Voedingssalon
- Retailactie op 50.000 beursplannen
- Deelname aan het Degustatietheater
- Verspreiding van 1.000 gratis inkomkaarten
- Kanzi E-zine naar bijna 100.000 adressen
- Verdeling van 30.000 kortingsbons
- Mogelijkheid tot het proeven van Kanzi
• Persconferenties nationaal en internationaal
• Tal van pr-acties gedurende het hele seizoen
• Promotionele acties en proeverijen bij de belangrijkste retailers
• Ontwikkeling en verdeling van POS-materiaal



Dat de prijzen van onze appels onder druk staan, is een feit. Middenprijzen van 0,34 EUR en 0,36 EUR per kg over de laatste twee jaren, bieden weinig perspectief. Kanzi kan echter, met middenprijzen van 0,93 EUR en 0,89 EUR, dit tij keren voor onze Belgische telers. Aan ons de taak om deze premium appel van eigen bodem bekend te maken bij het grote publiek.

"Kanzi is en blijft de verborgen schat met de heerlijke zoetzure smaak die verborgen zit onder de helrode schil. De uitdaging bestaat erin op zoek te gaan naar die schat en… te genieten van de inhoud ervan," aldus algemeen directeur Renaat Kuipers.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.