Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Scholen krijgen deel van opbrengst om deelname te stimuleren

Amerikaanse versautomaten in nationaal franchisenetwerk

Tholen – Het in San Diego gevestigde bedrijf Fresh Healthy Vending, dat gespecialiseerd is in versautomaten met meer dan 450 beschikbare producten, waaronder verse groenten, fruit, sappen en verpakte snacks, wil voor het eind van het jaar op 200 locaties deze automaten plaatsen. Scholen die aan het programma mee doe krijgen naast een intekenbonus van 500 dollar 15% van de nettoverkoop terug betaald.



Het bedrijf heeft in tests op 30 locaties gesneden appels, wortels en selderij met dipsausjes aangeboden, aldus marketing manager Mark Sestak, we hebben producten voor elk niveau op de scholen en kunnen kijken wat het beste verkoopt, waarbij al bleek dat vers gesneden producten met een dipsaus goed verkochten in de tests. We zijn erg tevreden over de producten die de scholen aangeven in de toekomst te willen en we willen dit erg graag op de scholen promoten, anders kopen de kinderen junkfood, aldus Sestak.

De uitdaging bij de scholen die gebruik maken van de automaten is de monitoring van de houdbaarheid van de versproducten en de vervaldatum en daar de verkoop zo te optimaliseren dat er een minimum aan afval is. Het bedrijf hoopt dat er verordeningen komen met minimumvoorschriften voor voedingsmiddelen die in scholen verkocht worden en is benieuwd wat het Congres doet met de ‘Child Nutrition Act’.

Publicatiedatum: