Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Syngenta speelt op consumentvraag in met kleuren en smaken

"Consument krijgt volgend jaar keuze tussen milde en bittere spruit"



Tholen - Volgend jaar kan de consument in de supermarkt de keuze maken tussen een milde én een klassieke bittere spruit. Dat vertelde Area Product Manager Marc Smetryns van Syngenta Seeds tijdens de open dag in Wervershoof. De mild smakende spruit bestond al een tijdje, maar de veredeling van een nieuw laat ras (januari - maart) vormt een sluitstuk voor levering aan de supermarkten. The Greenery gaat proeven met twee verschillend smakende spruiten doen bij Plus en Jumbo.


De roze kool 'Pinkton'. In het midden een rode kool om het verschil te duiden.

Naast smaak is Syngenta ook druk aan het veredelen op kleur, bleek tijdens de Open Dag. Zo werd de roze kool 'Pinkton' aan het grote publiek getoond. De kool is mild van smaak en 'bloedt' niet en daarom is het veredelingsbedrijf druk in gesprek met snijderijen omdat de roze kool prima te mengen is in salades en yoghurt, zonder dat het vruchtsap zich mengt met andere producten. Ook de oranje en paarse bloemkool werden getoond tijdens de open dag.


Wolfgang Ott toont de oranje en paarse bloemkool.

Naast klanten uit binnen- en buitenland ontving Syngenta weer verschillende schoolklassen. De kinderen werden enthousiast rondgeleid door de teeltbegeleiders en waren stuk voor stuk verbaasd over het grote aanbod rassen, die niet uit de fabriek kwamen.