Het Versrapport 2010 laat zien dat klanten dit jaar de versafdelingen fractioneel lager waarderen dan in 2009. Vorig jaar kregen supermarkten een 7,07; dit keer is het een 7,06. Die teruggang wordt veroorzaakt door de broodafdeling waarvoor de beoordeling op alle vier criteria, aantrekkelijke aanbiedingen, lage prijzen, goede kwaliteit/versheid en ruime keuze, dit keer lager uitvalt. Vorig jaar kreeg de broodafdeling nog een 7,13, nu is dat een 7,10.
Tegenover die daling staat een fractioneel hogere waardering voor de agf-afdelingen van supermarkten. Die kreeg vorig jaar een 6,97, dit jaar is dat een 6,99. Het cijfers voor de vleesafdeling van supers is met een 7,09 exact hetzelfde als vorig jaar.
Kwaliteit en versheid belangrijkst
Van de vier aspecten waarop klanten de versafdelingen van hun supermarktenbeoordelen, vinden zij de kwaliteit en versheid het belangrijkst. De prijs is het minst belangrijk. Opvallend is dat dit voor alle versgroepen geldt en in gelijke mate. Op een schaal van één tot vijf krijgt het aspect kwaliteit/versheid een 4,5; lage prijzen krijgen bij de brood- en groente/fruitafdeling een 3,8. Bij vlees ligt dat met een 3,9 fractioneel hoger.
bron: Foodmagazine