Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groente en fruit Lidl door klanten het meest gewaardeerd

Jan Linders krijgt van de eigen klanten met een 7,36 het hoogste cijfer voor de versafdelingen. Dat blijkt uit het Versrapport van GfK Panel Services en Foodmagazine. De Limburgse keten heeft die fraaie prestatie met name te danken aan de hogere waarderingen voor de vleesafdeling. AH XL moet dit keer met een score van 7,28 genoegen nemen met de tweede stek. Derde zijn Jumbo en Emté met 7,26. Opvallendste uitkomst van het Versrapport 2010: discounter Lidl krijgt de hoogste score voor de groente- en fruitafdeling.

Het Versrapport 2010 laat zien dat klanten dit jaar de versafdelingen fractioneel lager waarderen dan in 2009. Vorig jaar kregen supermarkten een 7,07; dit keer is het een 7,06. Die teruggang wordt veroorzaakt door de broodafdeling waarvoor de beoordeling op alle vier criteria, aantrekkelijke aanbiedingen, lage prijzen, goede kwaliteit/versheid en ruime keuze, dit keer lager uitvalt. Vorig jaar kreeg de broodafdeling nog een 7,13, nu is dat een 7,10.

Tegenover die daling staat een fractioneel hogere waardering voor de agf-afdelingen van supermarkten. Die kreeg vorig jaar een 6,97, dit jaar is dat een 6,99. Het cijfers voor de vleesafdeling van supers is met een 7,09 exact hetzelfde als vorig jaar.

Kwaliteit en versheid belangrijkst

Van de vier aspecten waarop klanten de versafdelingen van hun supermarkten
beoordelen, vinden zij de kwaliteit en versheid het belangrijkst. De prijs is het minst belangrijk. Opvallend is dat dit voor alle versgroepen geldt en in gelijke mate. Op een schaal van één tot vijf krijgt het aspect kwaliteit/versheid een 4,5; lage prijzen krijgen bij de brood- en groente/fruitafdeling een 3,8. Bij vlees ligt dat met een 3,9 fractioneel hoger.

bron: Foodmagazine
Publicatiedatum: