Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Europese detailhandel steeds groener

Detailhandelaren komen hun groene beloften na en het aantal duurzame producten in de Europese schappen groeit. Wel blijft de communicatie over duurzaamheid naar de klanten achter, blijkt uit een rapport van de Europese Commissie.

Ook wordt vooruitgang geboekt bij de vermindering van de milieuvoetafdruk van detailhandelaren. In het rapport is aangegeven in hoeverre de leden van het Europese forum voor de detailhandel hun zelfgestelde doelen hebben gehaald. Daar zijn enkele goede voorbeelden uit gekomen. Zo heeft Carrefour haar aantal bioproducten van eigen merk ten opzichte van 2006 met 83 procent uitgebreid. Asda heeft de C02-uitstoot van zijn vervoer met 40 procent teruggebracht vanaf 2005 en Lidl heeft in 2009 10.000 ton minder uitstoot gerealiseerd door boodschappentassen van gerecycled materiaal te gebruiken. Wat betreft de falende communicatie van duurzame initiatieven naar de klant suggereert de Europese Commissie het uitschrijven van een prijs.

Bron: Foodholland
Publicatiedatum: