Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl-Duitsland opent aanval op serviceformules met kortingen op A-merken

Lidl heeft in Duitsland de aanval op de fullserviceformules geopend. De harddiscounter verkoopt op de zogenoemde 'Super Samstag' een groot aantal A-merken voor bodemprijzen. Het doel is op de zaterdag, de belangrijkste verkoopdag voor fullserviceformules in Duitsland, meer klanten naar de winkels te lokken.

Op vrijdag en zaterdag halen de zelfstandige supermarkten in Duitsland tot ongeveer de helft van hun weekomzet binnen. Met de zeer diepe aanbiedingen wil Lidl vooral de merkgevoelige zaterdagklanten van fullserviceformules en de Edeka-discounter Netto weglokken.

In Duitsland woedt al langere tijd een heftige prijsstrijd. Grote formules als Edeka, Marktkauf, Plus en Rewe trachten elkaar met spectaculaire prijsverlagingen de loef af te steken. De categorieën waar de prijzen het meest zijn gedaald zijn agf, zuivelproducten en vleeswaren.

bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: