Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: Aldi grootste verliezer van de prijzenoorlogen

Ironisch genoeg is Aldi, de pionier in voedselprijzenoorlog de grootste verliezer. Aldi verliest zowel in omzet als marktaandeel. Uit een studie blijkt echter dat ook merkartikelen en supermarkten leiden onder de crisis.

Er werd verwacht dat discounters de winnaar zouden zijn van de crisis. Omdat consumenten minder geld te besteden hebben, werd verondersteld dat zij voornamelijk bij discounters zouden kopen. Nu blijkt juist uit een onderzoek van Gfk dat de omzet van de grootste discounter Aldi het afgelopen jaar met 4,4 procent is gedaald, het marktaandeel daalde met 0,6 punten naar 18,4 procent. Ook dit jaar komt de verkoop niet op gang, in het eerste kwartaal had Aldi drie procent minder inkomsten.

Ondanks 14 prijsverlagende rondes hebben de discounters geen extra klanten getrokken. Het marktaandeel van discounters op de voedselmarkt blees rond de 45 procent. De Lidl noteerde in het eerste kwartaal van 2010 overigens wel een omzetstijging van 5,3 procent.