Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Colourfultaste:

Duitse journalisten 'begeistert'

Niet alleen via demonstraties in Duitse supermarkten probeert P8 in contact te komen met de Duitse consument. Een tweede belangrijke onderdeel van de promotiecampagne Colourfultaste is de ontvangst van de Duitse pers. Eind vorige week heeft P8 in 24 uur de hele paprikaketen van zaad tot en met de eettafel laten zien aan Duitse journalisten van zowel vakpers als consumentenpers. Zeer verguld waren we met het bezoek van Frau Anna Ort-Gottwald, redacteur van het toonaangevende damesblad Brigitte (ruim 800.000 abonnees). Heel blij waren we met de komst van journalisten van verschillende dagbladen, het damesblad “7 Tage” (100.000 abonnees) en het weekblad “Rhein-Westerwald-News” (110.000 abonnees). De ervaring vanuit vorige jaren leert dat deze journalisten zeer interessante en positieve artikelen schrijven over paprika en in het bijzonder over de Nederlandse paprika.

Het programma startte donderdag 10 juni om 11.00 uur in Essen. Direct na het vertrek verzorgde P8 een uitgebreide presentatie in de bus. In het kader van het thema duurzaamheid bezochten de journalisten het paprikabedrijf Wijnen BV. Twan Wijnen vertelde tussen de gele paprika’s over zijn bedrijf, de teelt, de automatisering en de WKK. Na een heerlijke paprikasoep met stokbrood in de kantine werd het programma voortgezet in een opkamer van het hotel. Jochem Wolthuis van het GroentenFruit Bureau presenteerde de zeven pluspunten van de Nederlandse voedingstuinbouw onder glas en de daarbij behorende imagocampagne 100% Reif für Genuss. P8 presenteerde vervolgens de promotiecampagne Colourfultaste en de samenhang tussen beide campagnes. Het middagprogramma werd afgesloten met een presentatie van Chris Groot van Enza zaden met als thema veredeling van paprika. ’s Avonds werd het gezelschap door de Duitse chefkok Peter Henzek ontvangen in kookstudio “De Garde” in Helden. De mouwen werden opgestroopt voor het bereiden van een 4 gangen maaltijd met paprika in de hoofdrol.

Vrijdagmorgen werden veiling ZON en Weyers GmbH bezocht. Centraal tijdens deze bezoeken stond het thema “vers van de buren”, ofwel de snelle logistiek van Nederlandse teler naar Duitse retailer. Vervolgens werd het paprikabedrijf Hermans-Walter bezocht waar Wim nog eens haarfijn uit de doeken deed hoe goed een paprika zich thuis voelt in een Nederlandse kas en welke kwaliteit vruchten deze vervolgens produceert. In de sorteerruimte vertelde Markus Huurman van Koppert BV vervolgens hoe de biologische gewasbescherming wordt toegepast in de Nederlandse glastuinbouw.

Het programma eindigde, ruim 24 uur na het vertrek uit Essen, in ijssalon Clevers in Grubbenvorst, meervoudig ijssalon van het jaar. Hier kregen de journalisten de primeur van oranje paprika-ijs aangeboden. Twan Wijnen, Jeu Rutten, Wim en Annette Hermans werden hartelijk bedankt voor hun gastvrijheid en hun inzet om deze persontvangst tot een succes te maken.

Rest de vraag hoe onze Duitse gasten hun bezoek hebben ervaren? Hun antwoord kan het beste als volgt worden samengevat: ze waren begeistert, begeistert voor wat betreft al het goede van paprika, begeistert voor wat betreft de paprikateelt, begeistert voor wat betreft de paprikateler en ook begeistert voor wat betreft de organisatie van hun bezoek. De Nederlandse paprikatelers hopen vervolgens begeistert te zijn van de artikelen die ze hierover gaan schrijven.

Bron: Colourfultaste
Publicatiedatum: