Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vijf tips om succesvol leiding te geven

Aardig gevonden worden door uw team is leuk, maar prestaties zijn nog belangrijker. Hoe haalt u het beste uit uw team en zet u zichzelf neer als een goed leider? Forbes geeft vijf tips om u te helpen uw ambities te verwezenlijken.

1. Geef duidelijke feedback

Het is essentieel dat u als leider duidelijke en exacte feedback geeft. Er is niks frustrerender voor een werknemer die hogerop wil dan geconfronteerd worden met een baas die niet onder woorden weet te brengen wat hij of zij daarvoor moet doen.

2. Geef ere wie ere toekomt

Met de eer van een ander aan de haal gaan, met name met die van een ondergeschikte, is kinderachtig en onnodig. Als iemand die onder u werkt goed presteert, is dat ook goed voor u.

3. Beloon goed werk

Er zijn meer manieren om goed werk te waarderen dan een loonsverhoging. Een paar woorden van erkenning kunnen veel doen als het aankomt op werknemertevredenheid. Een werknemer die zich gewaardeerd voelt, is vaak een loyale en productieve medewerker.

4. Stimuleer teamwork

Medewerkers tegen elkaar opzetten werkt averechts en getuigt van slecht management. Creëer een omgeving waarin samenwerking centraal staat en stimuleer medewerkers om elkaar om advies en steun te vragen. Twee weten altijd meer dan een.

5. Wees een goed rolmodel

Hoe u zich gedraagt in verschillende situaties (vergaderingen, netwerkbijeenkomsten, zakendiners) vertelt uw medewerkers welk gedrag geaccepteerd is. Als u continu uw BlackBerry of e-mail zit te checken tijdens gesprekken met uw ondergeschikten straalt u duidelijk uit dat hun tijd u niet interesseert. Heeft u geen tijd, zeg dat dan eerlijk en plan uw gesprek op een ander moment.

Bron: Managers online
Publicatiedatum: