Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Omzet eigen merk met 20% gestegen

Albert Heijn start landelijke campagne puur&eerlijk

Deze week start Albert Heijn met een landelijke campagne waarmee het eigen merk AH puur&eerlijk in de spotlights wordt gezet. In de winkels, op het schap, in de AH Bonus en via tv-commercials vertelt de supermarktketen waar AH puur&eerlijk voor staat. Een merk dat consumenten helpt bij het een maken van een verantwoorde keuze voor de toekomst: biologisch, fair trade, duurzame vangst, scharrelvlees en ecologisch.

Albert Heijn introduceerde het nieuwe eigen merk in mei 2009, inmiddels liggen er 340 producten in het schap en steeg de omzet t.ov. vorig jaar met 20 procent. Albert Heijn heeft de ambitie om eind dit jaar 450 AH puur&eerlijk producten in de winkel te hebben en volgend jaar ruim 500.

In deze commercial speelt bedrijfsleider Harry Piekema een keer niet de hoofdrol, hij wordt vervangen door Junior. Ook de supermarktmedewerkers zijn kinderen. Hiermee speelt AH in op het feit dat vooral toekomstige generaties van de producten profiteren. 'Vandaag kiezen voor morgen' is dan ook het motto.

De komende drie weken krijgen klanten 25 procent korting op het complete AH puur&eerlijk-assortiment, en op sommige producten zelfs 50%. De komende weken vinden klanten ook veel nieuwe producten in het schap, zoals biologische kweekpotten voor kruiden.

De duurzaamheid van de producten wordt gegarandeerd door onafhankelijke instanties. Producten onder het merk hebben altijd een keurmerk of kenmerk zoals het Eko keurmerk voor biologisch en het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming voor biologisch en scharrelvleesproducten.