Albert Heijn introduceerde het nieuwe eigen merk in mei 2009, inmiddels liggen er 340 producten in het schap en steeg de omzet t.ov. vorig jaar met 20 procent. Albert Heijn heeft de ambitie om eind dit jaar 450 AH puur&eerlijk producten in de winkel te hebben en volgend jaar ruim 500.
In deze commercial speelt bedrijfsleider Harry Piekema een keer niet de hoofdrol, hij wordt vervangen door Junior. Ook de supermarktmedewerkers zijn kinderen. Hiermee speelt AH in op het feit dat vooral toekomstige generaties van de producten profiteren. 'Vandaag kiezen voor morgen' is dan ook het motto. De komende drie weken krijgen klanten 25 procent korting op het complete AH puur&eerlijk-assortiment, en op sommige producten zelfs 50%. De komende weken vinden klanten ook veel nieuwe producten in het schap, zoals biologische kweekpotten voor kruiden.
De duurzaamheid van de producten wordt gegarandeerd door onafhankelijke instanties. Producten onder het merk hebben altijd een keurmerk of kenmerk zoals het Eko keurmerk voor biologisch en het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming voor biologisch en scharrelvleesproducten.