Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe winkelformule geïntroduceerd door PLUS

PLUS Retail heeft op 6 mei de eerste PLUS supermarkt met de nieuwe winkelformule geopend in Boxtel. Vertrekpunt van het nieuwe concept is de aangescherpte strategie van de keten, waarin de vier merkwaarden aandacht, kwaliteit, lokaal en verantwoord centraal staan. De supermarktketen verwacht in 2010 vijftien winkels met de nieuwe formule te openen.

De nieuwe winkelformule kent onder andere een verrijking van haar assortiment, in het bijzonder van de vers- en ambachtelijke producten. Voorbeelden van assortimentsuitbreiding zijn authentieke vleeswaren zonder kunstmatige toevoegingen, specialiteiten bereid door de slager, Korenlanders ‘rustiek' brood, verse sappen die de klant zelf kan tappen en snoepfruit bij de kassa's. De wijnafdeling kent eveneens een aantal nieuwe concepten, waaronder maaltijdwijnen en Top-5 wijnen.

Ook voor bijzondere producten kan de consument bij de winkelketen terecht, zoals het huismerk PLUS Appétit, de ambachtelijke streekproducten onder het merk GIJS en een uitgebreid assortiment gezondheidsproducten. In de openingsweek start de super als eerste supermarkt in Nederland met de verkoop van een witte biologische wijn.

PLUS Retail is met 274 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. Er werken ruim 1200 mensen. De consumentenomzet bedroeg in 2009 ruim 1,9 miljard euro.

Bron: Food Holland
Publicatiedatum: