Nieuwe winkelformule geïntroduceerd door PLUS
De nieuwe winkelformule kent onder andere een verrijking van haar assortiment, in het bijzonder van de vers- en ambachtelijke producten. Voorbeelden van assortimentsuitbreiding zijn authentieke vleeswaren zonder kunstmatige toevoegingen, specialiteiten bereid door de slager, Korenlanders ‘rustiek' brood, verse sappen die de klant zelf kan tappen en snoepfruit bij de kassa's. De wijnafdeling kent eveneens een aantal nieuwe concepten, waaronder maaltijdwijnen en Top-5 wijnen.
Ook voor bijzondere producten kan de consument bij de winkelketen terecht, zoals het huismerk PLUS Appétit, de ambachtelijke streekproducten onder het merk GIJS en een uitgebreid assortiment gezondheidsproducten. In de openingsweek start de super als eerste supermarkt in Nederland met de verkoop van een witte biologische wijn.
PLUS Retail is met 274 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. Er werken ruim 1200 mensen. De consumentenomzet bedroeg in 2009 ruim 1,9 miljard euro.
Bron: Food Holland