Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Johan den Engelse van Frug I Com:

"GLN geeft unieke identificatie van locatie"

Tholen - Tijdens het seminar Kwaliteit & Voedselveiligheid in de AGF vanafgelopen donderdag bij N&S in Zaltbommel, gaf Johan den Engelse,Projectadviseur Support Desk bij Frug I Com, de presentatie "GlobalGAPmet GLN".

Enkele Duitse supermarkten eisen dat een Global Location Number (GLN) wordt aangebracht op de labels van handelseenheden/omdozen van AGF-producten. Middels een GLN kan een locatie op basis van barcodetechnologie wereldwijd uniek en eenduidig gecodeerd worden. Nu ook GlobalGAP een GLN gaat gebruiken om het certificaat mee te identificeren (het zogenaamde GGN-nummer) wordt het gebruik van een GLN alleen maar noodzakelijker. "Met de GLN kan elke locatie gedefinieerd worden waardoor adresgegevens vervangen worden door een 13-cijferige code", legt Johan uit. Hij vertelt dat de GLN, naast de aanduiding van een hoofdvestiging van afzetorganisatie of teeltbedrijf, ook toepasbaar is op bijvoorbeeld een loods, koelcel, laaddock, kas, afdeling, perceel of verpakkingslijn.



De GLN maakt een unieke identificatie van de locaties mogelijk. Discussiepunt daarbij is wel in hoeverre je alle gegevens openbaar wilt hebben. Volgens Johan is het mogelijk gegevens van de producent af te schermen voor de klant als dit wenselijk is. "Uiteindelijk gaat het om kostenbesparing en wat het oplevert voor de keten", vertelt hij. "Door eenduidige ketenafspraken wordt niet alleen bespaard op papier, maar kan ook de logistiek beter worden aangestuurd, is er minder derving van producten, hoeft data maar één keer worden ingevoerd en is de juiste productinformatie voor meerdere partijen beschikbaar." Volgens Johan levert een efficiënter proces uiteindelijk meer omzet op door minder lege schappen.

Voor meer informatie: www.frugicom.nl