Fruity King lanceert gezonde smoothies voor kinderen
Uit cijfers blijkt dat het segment gekoelde verse sappen harder groeit dan de markt (index 103 vs 92). Smoothies is nog een klein, maar zeer interessant segment. Daarnaast blijkt dat het aanbod in het gekoelde sappenschap voor de doelgroep kinderen van 3 tot 10 jaar nog erg weinig gezonde én lekkere drankjes en tussendoortjes bevat.
Focus op kinderen door smaak, acties en verpakking
Hanneke Mulder, marketing manager Fruity King: "De smoothies zjin onderdeel van the fruit lab. Daar worden onze fruitsappen door Michelinsterrenkok Hans van Wolde gekeurd. Deze smoothies hebben we speciaal ontwikkeld voor kinderen door ze iets dunner te maken en te kiezen voor lekkere zoete vruchten. Het is een stuk leuker voor kinderen en ouders om de gezonde keus te maken, vanwege de verpakking waar de populaire kinderhelden Mega Mindy en Mega Toby op staan. Ook kunnen de kinderen door speciale acties allerlei prijzen van hun helden winnen. De fruitige smoothie blijft vrij lang goed en is makkelijk mee te nemen naar school of sport. We hebben daarbij bewust gekozen voor een milieuvriendelijke kartonnen, fun verpakking voor kids, die opvalt door de opmerkelijke vorm."
Voor meer informatie: www.fruityking.com