Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
The Greenery en Food Sense introduceren vers snackgroente en –fruitassortiment

Fred en Ed snacken gezond

The Greenery en Food Sense brengen vanaf 1 maart samen een vers snackgroente en –fruitassortiment op de markt. Door gebruik te maken van de Fred&Ed characters van Food Sense wil The Greenery kinderen stimuleren om meer groente en fruit te eten.


Klik hier om de video van de ondertekening van het contract door Fred & Ed met The Greenery te bekijken.

Gezonde snoepjes

Onderzoek toont aan dat het percentage kinderen met Obesitas nog elk jaar toeneemt. Ondanks informatie- en voorlichtingscampagnes lijkt er voorlopig geen verandering in deze trend te komen. The Greenery wil daarom kinderen en volwassenen stimuleren om groente en fruit een vast onderdeel te laten zijn van een gezond eetpatroon. Onderzoek uitgevoerd in opdracht van The Greenery toont aan dat kinderen zich sterk aangesproken voelen door snackgroente en -fruit met Fred&Ed verpakking. De merkbekendheid van het kindermerk Fred & Ed bij kinderen van 6-12 jaar bedraagt volgens onderzoek van Food Sense 75%. Daarnaast spreekt het merk ook jong volwassenen aan. Door de gezonde snacklijn te verbinden aan de populaire Fred&Ed characters maakt The Greenery groente- en fruitsnacks gemakkelijk toegankelijk voor deze jonge doelgroep.



Uitgebreid assortiment

Het nieuwe Fred&Ed snackgroente assortiment van The Greenery bevat groente die jaarrond beschikbaar zijn en fruitsoorten die seizoensgebonden zijn. Het snackgroente-assortiment bestaat uit tomaatjes, komkommers en paprika’s. Deze zijn jaarrond verkrijgbaar in portieverpakkingen van 125 gr. Daarnaast zijn voor deze producten ook gezinsverpakkingen van 250 gram beschikbaar. Kinderen en consumenten die deze groentesnacks graag aanvullen met fruit kunnen van april tot en met oktober smullen van aardbeien in een bekerverpakking van 100 gr en blauwe bessen in een bekerverpakking van 70 gr.


Promotie

Op dit moment voert Food Sense een brede communicatiecampagne voor Fred & Ed. Zo verschijnen er advertenties in landelijke dag- en weekbladen. Ook via de radio en op internet zullen Fred & Ed gepromoot worden. Via een actie op verpakkingen worden er voor kinderen Fred & Ed Meet & Eats georganiseerd. The Greenery promoot haar Fred & Ed groentesnacklijn tijdens de Fruit Logistica van 3, 4 en 5 februari. Samen met Food Sense wordt de snacklijn op de Huishoudbeurs van 13 t/m 21 februari gepromoot. Hier kunnen consumenten met forse korting een ‘Fred&Ed verantwoord tussendoor pakket’ kopen. Het bevat Fred&Ed fruitwater, Fred&Ed verantwoorde snackrepen en natuurlijk Fred&Ed tomaatjes of komkommertjes. 
Publicatiedatum: