Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Weer meer kant-en-klaar maaltijden verkocht bij Tesco

De Britse supermarktketen Tesco ziet de verkoop van kant en klaar maaltijden weer stijgen de afgelopen maanden. Dat meldt de Private Label Manufacturers Association (PLMA). Volgens Tesco-directeur Terry Leahy nam de verkoop van het merk ‘Finest’ met ongeveer 20 procent toe, na een terugval vorig jaar. Hij denkt dat de consument niet meer zoekt naar steeds goedkopere producten. "De gemakkelijke kant en klare maaltijd verkoopt weer." Tesco maakt gebruik van deze trend en introduceert nu een lijn ‘Restaurant Collection’, met dure gerechten zoals Beef Wellington (runderfilet in korstdeeg) en Duck Confit (in eigen vet gaar gesmoorde eend).

De supermarktketen blaast ook zijn assortiment exotische gerechten nieuw leven in. Zo wordt de gehele lijn gekoelde Chinese maaltijden vervangen door een reeks die is genoemd naar de beroemde topkok Ken Hom, die deze producten heeft helpen ontwikkelen. Het zijn 32 gerechten, waaronder Kung Po Chicken en Chilli Beef. Mét foto en handtekening van 'master of the wok' Ken op de verpakking uiteraard.

Bron: Pakblad
Publicatiedatum: