Coöperatie Landwinkel, in 2006 ontstaan door een fusie van regionale samenwerkingsverbanden en een aantal individuele boerderijwinkels, timmert hard aan de weg. In drie jaar tijd is het ledental verdubbeld van 39 naar 78 winkels. De coöperatie zorgt voor ervoor dat boeren behalve producten afkomstig van hun eigen agrarische bedrijf ook exclusieve Landwinkel-producten uit alle streken van Nederland kunnen aanbieden. De afgelopen jaren heeft de organisatie een grote slag gemaakt in professionalisering. “We hebben nu een eigen merk, een eigen kantoor, een professionele opslag en de PR is sterk verbeterd”, vertelt landelijk coördinator PieterJan Brandsma. “De individuele winkels en regionale samenwerkingsverbanden waren weliswaar succesvol, maar om nieuwe producten te ontwikkelen en eigen promotiemateriaal te ontwikkelen, was meer kritische massa nodig. Met Landwinkel zijn we groot genoeg om professioneel te werken.”
Landwinkel, een krachtige coöperatie
Coöperatie Landwinkel, in 2006 ontstaan door een fusie van regionale samenwerkingsverbanden en een aantal individuele boerderijwinkels, timmert hard aan de weg. In drie jaar tijd is het ledental verdubbeld van 39 naar 78 winkels. De coöperatie zorgt voor ervoor dat boeren behalve producten afkomstig van hun eigen agrarische bedrijf ook exclusieve Landwinkel-producten uit alle streken van Nederland kunnen aanbieden. De afgelopen jaren heeft de organisatie een grote slag gemaakt in professionalisering. “We hebben nu een eigen merk, een eigen kantoor, een professionele opslag en de PR is sterk verbeterd”, vertelt landelijk coördinator PieterJan Brandsma. “De individuele winkels en regionale samenwerkingsverbanden waren weliswaar succesvol, maar om nieuwe producten te ontwikkelen en eigen promotiemateriaal te ontwikkelen, was meer kritische massa nodig. Met Landwinkel zijn we groot genoeg om professioneel te werken.”