Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"In de winter is de consumptie van fruit zeker zo belangrijk"

Fruity Pack op alles voorbereid om fruitsalades tot succes te brengen

Tholen - Sinds november 2008 is Fruity Pack (voorheen L. De Vries Fruit) gevestigd in een nieuwe locatie op het handelscentrum in Barendrecht. Fruity Pack behoort tot de Olympic Food Group. Onder het motto: "vers gesneden, vers verpakt, vers gesnoept", levert Fruity Pack topkwaliteit geproportioneerd fruit en fruitsalades in portion-packs voor retail of in grootverbruikverpakking voor de horeca, en wordt desgewenst voorzien van tailor-made etiket.


Leonard de Vries, nog enigszins in een roes vanwege de geboorte van zijn zoon, vertelt zich geen betere locatie te kunnen wensen. "We bevinden ons hier midden op het handelscentrum van Barendrecht waardoor we de beschikking hebben over dagverse en rijpe producten vanuit alle hoeken van de wereld." Bij Fruity Pack wordt de hele dag door fruit gesneden en verpakt, veelal op bestelling van de klant. Dagelijks worden de fruitsalades geleverd aan supermarktketens en horeca in heel Nederland.

Om fruitsalades tot een succes te maken is het volgens Leonard van belang je af te vragen: "Hoe ervaart de consument de smaak en prijs" en "Hoe kunnen we de klant nog beter van dienst zijn." Hij weet als geen ander hoe belangrijk de klant is door zijn werk in de groentenspeciaalzaak. "Fruit is nog steeds een ondergeschoven kindje in de supermarkt maar ik ben ervan overtuigd dat er een fruittrend gaat komen", aldus Leonard. “Een fruitsalade is nog vaak een impuls-product en wij moeten proberen om de consument te stimuleren tot herhalingsaankoop.”



De zomer is traditioneel dé fruitperiode. De supermarkten liggen vol met verschillende fruitsoorten en de consument koopt gretig als de zon schijnt. Toch is consumptie van fruit in de winter volgens Leonard zeker zo belangrijk. "In de winter kunnen we wel de nodige vitamines gebruiken en dan is vers fruit toch veel aantrekkelijker dan vitamines uit een potje?" Om consumptie van fruitsalades in de winter te stimuleren is volgens hem marketingtechnisch veel meer mogelijk. "Wij zijn nu een professionele onderneming met een modern machinepark en een uitgebreide klantenkring en staan gesteld om samen met de consumenten onze fruitsalades tot een succes te maken, zowel nationaal als internationaal."

Voor meer informatie:
Leonard de Vries
Fruity Pack
Handelscentrum ZHZ 11-14
2991 LD Barendrecht
Tel. 0180 65 44 20
E-mail
www.fruitypack.com