Faerch Plast introduceert transparante voedselverpakking
Onderzoek wijst volgens Faerch Plast uit dat de transparantie en zichtbaarheid van het product meespelen in de aankoop van de consument. Het is belangrijk voor een product dat het duidelijk is. Hierdoor komt het product tot leven en trekt de aandacht van de consument. ‘De moderne consument wil het product eerst zien voordat hij het koopt. Zo kan hij beoordelen of het wel vers is. Als de consument het product niet goed kan zien heeft dat negatieve invloed op de aankopen en de instore communicatie’ zegt Michael Gotfredsen, hoofd sales en marketing van Faerch Plast.
Er zijn een aantal voordelen aan de APET-verpakking. Deze verpakking zorgt voor een langere houdbaarheid van het product, het blijft langer vers, en het productieproces is kosteneffectief volgens de producent die tevens meldt dat A-merk producenten en retailers hebben dit ook al opgemerkt. De verpakking is geschikt voor veel gemaksproducten zoals tapas, salades, fruit en snacks. Faerch Plast biedt een standaard serie verpakkingen aan met veel variatie voor de displays.
Bron: verpakkingsmanagement.nl