Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

C1000 groeit sneller dan AH

C1000 is in het eerste kwartaal van 2009 harder gegroeid dan Albert Heijn (AH). Dit blijkt uit berekeningen van Distrifood Nieuwsblad. Schuitema-formule C1000 behaalde een omzetgroei van 8%. AH kwam niet verder dan 4,7%. De berekeningen van Distrifood zijn gebaseerd op de cijfers van de supermarktorganisaties zelf. Schuitema meldde een gemiddelde weekomzet van 194.000 euro over de eerste 16 weken. Dat komt neer op 12.000 euro, ofwel 6,6% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Per winkel ligt de omzetgroei nog hoger aangezien Schuitema in 2008 58 winkels verkocht aan AH. De gemiddelde weekomzet van C1000 werd daardoor positief beïnvloed. Schuitema dankt de sterke cijfers over het eerste kwartaal vooral aan de Euroweken begin 2009, toen plussen van 15 tot 20% werden gerealiseerd.

Schuitema was de laatste partij die cijfers bekend moest maken. Nu alle cijfers bekend zijn blijkt dat C1000 en AH de twee best scorende marktpartijen zijn. De marktgroei volgens Nielsen bedraagt 6,1%. Ook Aldi en Lidl scoren goed volgens de gemiddelde marktgroei. De groei bij de een gaat ten koste van de ander. Vooral Superunie en Super de Boer hebben het zwaar. SdB zag de weekomzet met slechts 2,5% stijgen.

Bron: Distrifood Nieuwsblad
Publicatiedatum: