Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Salanova verovert Australische markt

De Jamie Oliver van Australië – Karl Lester – stond op de grootste Australische consumentenbeurs om Salanova te promoten. Bij de Melbourne at Home Show demonstreerde de populaire chef-kok het gemak, de smaak en het gebruik van Salanova voor een enthousiast publiek. Hij deed dit in de stand van Chefs on the Run, koks die zichzelf ‘verhuren’ aan particulieren en horeca. Duizenden Australiërs bezochten de consumentenbeurs in Melbourne. Karl Lester en zijn Salanovademonstratie trokken er volle zalen. Hij demonstreerde het gebruiksgemak van de Rijk Zwaan-sla en creëerde ter plekke een salade van rode Salanova-botersla met zalm en een honingdressing.



"Salanova is een ideale sla voor chef-koks. Binnen 30 seconden heb je de sla geboord en gewassen. De blaadjes hoeven niet verder gesneden of gescheurd te worden. Het is een prachtige, compacte krop met 200 volwassen babyblaadjes, die weinig afval of verspilling met zich mee brengt. De smaak is verrukkelijk en de gebruiksmogelijkheden zijn oneindig", vertelde Lester zijn publiek onvermoeibaar.

Woolworth’s

Wereldwijd vindt de grootste afzet van Salanova plaats in het land ‘down under’. De kleine sla was er al groot in het voorgesneden gebruik. De afgelopen maanden neemt ook de vraag naar kroppen toe. De nieuwe contractafzet met de twee grootste
supermarktketens van Australië heeft daaraan zeker meegeholpen. Vanaf april ligt Salanova in de gekoelde schappen van Woolworth’s en Coles. En is daar enthousiast ontvangen. Australische Salanova-telers en Woolworth’s zetten Salanova ter introductie in de schijnwerpers bij de Woolworth’s Fresh Food Showcase tijdens de Royal Melbourne Show. Alleen de eerste dag al werden 3.500 Salanova-samples uitgedeeld aan geïnteresseerde bezoekers. Carmel Ruffo, Salanova-teler voor Woolworth’s: "De consumenten waren bijzonder geïnteresseerd in het gemak waarmee men thuis met Salanova de mooiste, verse salades kan maken."

Bron: Chainmail, Rijk Zwaan
Publicatiedatum: