Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bananen uit Tenerife gaan Europa veroveren

Tholen- Wie op de noordkust van Tenerife is, ziet de grote plantages, met de glinsterende groengele planten. Het zijn de bananenplantages van Tenerife, die nadat het toenmalige verzoek voor aanplant van de teelt van suikerriet, één van de belangrijkste inkomstenbronnen van het eiland Tenerife waren, tot Europese kwaliteitsnormen en waarden voor groenten en fruit de markt kapot begon te maken.

Vrijwel niemand weet dat de bananen uit Tenerife veel zoeter zijn dan de andere bananen, die de Europese interne markt bereiken. De eigenaren van de bananenplantages strijden voor hun dagelijks brood, en proberen hun inkomen uit te breiden met de verhuur van vakantie woningen.

In Santa Cruz de Tenerife, zijn bananenproducenten in de weer om te zorgen dat de bananen uit Tenerife met promotionele campagnes ook in 2009 op de Europese markt verkrijgbaar zijn. Met het merk Platano Canario, Canarische bananen, willen ze voor een stabiele afzet zorgen. Uit marktonderzoek is gebleken dat de Spanjaarden met maximaal 90% van de ondervraagden voor de bananen uit de Canarische eilanden zouden kiezen. Het resultaat was stimulerend.

Huidige partner van de Canarische banaan is Walt Disney. Al in 2007 presenteerde Walt Disney met Jungle Book de Canarische banaan, en een jaar later nog eens met de film "101 Dalmatians". Dit jaar begint de campagne voor de Canarische bananen in maart. Het doel is echter de Canarische banaan dit jaar niet alleen op het Iberisch schiereiland, maar in heel Europa met het gebruik van verschillende media te promoten. Gepland zijn krantenadvertenties, billboards, tv-commercials en radiospots, die de weliswaar iets kleinere maar met veel natuurlijke aroma’s en veel zoeter smakende banaan van de Canarische Eilanden als een smakelijke en unieke smaak te presenteren.

Gerelateerde artikelen → Zie meer