Bananen uit Tenerife gaan Europa veroveren
Vrijwel niemand weet dat de bananen uit Tenerife veel zoeter zijn dan de andere bananen, die de Europese interne markt bereiken. De eigenaren van de bananenplantages strijden voor hun dagelijks brood, en proberen hun inkomen uit te breiden met de verhuur van vakantie woningen.
In Santa Cruz de Tenerife, zijn bananenproducenten in de weer om te zorgen dat de bananen uit Tenerife met promotionele campagnes ook in 2009 op de Europese markt verkrijgbaar zijn. Met het merk Platano Canario, Canarische bananen, willen ze voor een stabiele afzet zorgen. Uit marktonderzoek is gebleken dat de Spanjaarden met maximaal 90% van de ondervraagden voor de bananen uit de Canarische eilanden zouden kiezen. Het resultaat was stimulerend.
Huidige partner van de Canarische banaan is Walt Disney. Al in 2007 presenteerde Walt Disney met Jungle Book de Canarische banaan, en een jaar later nog eens met de film "101 Dalmatians". Dit jaar begint de campagne voor de Canarische bananen in maart. Het doel is echter de Canarische banaan dit jaar niet alleen op het Iberisch schiereiland, maar in heel Europa met het gebruik van verschillende media te promoten. Gepland zijn krantenadvertenties, billboards, tv-commercials en radiospots, die de weliswaar iets kleinere maar met veel natuurlijke aroma’s en veel zoeter smakende banaan van de Canarische Eilanden als een smakelijke en unieke smaak te presenteren.