![](https://www.agf.nl/remote/https/cdn.agf.nl/nieuws/2017/1218/Roamler.jpg?preset=ContentFullSmall)
Roamler deed een vrijblijvend onderzoek in hun eigen crowd (totaal 1061 respondenten met een gemiddelde leeftijd van 35 jaar, 60% man en 40% vrouw). De survey werd gehouden in november en december 2017. De belangrijkste uitkomsten: "Albert Heijn wint de harten van de Nederlandse consumenten, die aangeven dat de retailer hun eerste keuze supermarkt is (45%) en tevens een respectievelijke tweede keuze (24%). Jumbo volgt, want bij 20% van de consumenten is Jumbo de favoriete retailer en bij 23% de tweede keuze. Lidl verdient het laatste plekje op het podium. Deze retailer is door de respondenten gekozen als derde favoriete supermarkt (14%). Ook als tweede keuze supermarkt scoort de Lidl hoog (19%)." In onderstaande presentatie is het onderzoek uitgewerkt in infographics.
Ter vergelijking de marktaandelen volgens Nielssen:
![](https://www.agf.nl/remote/https/cdn.agf.nl/nieuws/2017/1218/nielsen.jpg?preset=ContentFullSmall)
Voor meer informatie:
![](https://www.agf.nl/remote/https/cdn.agf.nl/nieuws/2017/0215/roamler.jpg?preset=ContentCustom)
Christiaan Rijnhout
Westerdoksdijk 411
Amsterdam
T: +31 (0) 6 4241 7720
www.roamler.nl
[email protected]
Linked in Christiaan Rijnhout