"Bij Basstion Fruit vinden we goede contacten met onze partners waardevol. Wij zijn niet uit op winstbejag om de betreffende klant vervolgens nooit meer te zien. We willen onze klanten en hun marktbehoeften juist leren kennen, zodat we een zo goed mogelijk product kunnen leveren. We hebben een aantal goede partners in de Benelux en het Verenigd Koninkrijk en tijdens de Fruit Attraction vakbeurs hebben we nieuwe Spaanse klanten geworven," vertelt Michal.
"Mijn familie heeft gedurende drie generaties ervaring in de appelhandel op kunnen doen. Als er één ding is dat we geleerd hebben in de loop der jaren dan is het wel dat het belangrijker is om naar de lange termijn te kijken dan voor de snelle handel te gaan. Je moet naar je klanten luisteren en exact datgene aanbieden waar op hun markten vraag naar is. Wanneer je twijfelt of je wel aan hun verwachtingen kunt voldoen, is het soms beter om 'nee' te zeggen," benadrukt Michal.
Nu veel Poolse telers uitkijken naar nieuwe markten, voornamelijk in Azië, waarschuwt Michal dat zij zich hier goed op moet beraden omdat zendingen met slecht fruit, nadelige gevolgen kunnen hebben voor de hele Poolse appelsector.
"Eén ding realiseren mensen zich vaak niet en dat is dat het belangrijk is om regio's in China als verschillende landen te beschouwen in plaats van als één grote markt. Zo bestaat er onder consumenten in het noorden van China een voorkeur voor iets zuurdere, grote appelen, terwijl consumenten in het zuiden van het land liever kleine, zoete appelen eten."
Voor meer informatie:
Michał Biedrzycki
Basstion Fruit
Tel: +48 604419819
Email: m.biedrzycki@basstionfruit.pl
www.basstionfruit.pl