Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
verkiezing Nationale Business Succes Award Instituut

Westfalia beste bedrijf in subtropische fruitgroothandel

Westfalia Marketing BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de categorie Subtropische Fruitgroothandel. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering en een uitstekende reputatie. "Westfalia Marketing weet zijn enorme vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een juweeltje in de Nederlandse AGF-industrie."

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Westfalia Marketing een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. 'In een markt die continu in beweging is, weet Westfalia uitstekend te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en is het zijn concurrenten vaak een slag voor.'

Het streven naar verantwoordelijke agribusiness is een belangrijke pijler van de bedrijfsvoering. 'Westfalia waakt over de kwaliteit van zijn producten en de omgeving waar de producten worden gekweekt of verwerkt', stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. 'Tevens houdt het de behoefte van de klant nauwlettend in het gaten. Moederconcern de Hans Merensky Groep wil industrieleider worden, en daar horen ook duurzaamheid en milieu bij. Op eigen plantages, voornamelijk in Zuid-Afrika, zijn naast mango's en citrusvruchten, avocado's het belangrijkste teeltgoed. Medewerkers reizen regelmatig af naar dit gebied om alles te weten over de producten die zij leveren. Naast het telen van fruit is Westfalia in toenemende mate actief in distributie, marketing en sales. In de hele wereld – en met name in Nederland – is het bedrijf hier uitermate succesvol mee.'

Succes bereik je samen
Westfalia staat erom bekend een zeer humaan bedrijf te zijn. Zwaan: 'In de harde groente- en fruitwereld mag dit opmerkelijk genoemd worden. Directeur Paul Blokzijl heeft van zijn onderneming echt iets speciaals gemaakt. Hij neemt graag zijn sociaal-maatschappelijke verantwoordelijkheid en heeft veel oog voor zijn personeel, want succes bereik je samen. Hoge rendementen en uiterst goede arbeidsvoorwaarden geven een dynamiek die men maar zelden tegenkomt.' Blokzijl: 'Het is heel eenvoudig: als de medewerkers goed voor mij zijn, moet ik zorgen dat ik goed voor hen ben. Dit uit zich in vele dingen voor iedereen van hoog tot laag, want we werken als een team.'

De jury is van mening dat Westfalia Marketing BV op deze gronden kan worden uitgeroepen tot winnaar in de Subtropische Fruitgroothandelsbranche. 'Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper.'

Westfalia Marketing BV (2004) is een internationale teler, importeur en distributeur van verse zuidvruchten en aanverwante producten in binnen- en buitenland. Het maakt deel uit van de Hans Merensky Groep, die 65 jaar geleden is opgericht. Westfalia Marketing BV heeft 16 medewerkers en is gevestigd in Maasdijk.
Meer informatie: www.westfaliafruit.com

Publicatiedatum: