Het Mobile Presentation Island stelt retailers in staat AGF in plastic, kartonnen of houten trays te presenteren en is geschikt voor alle standaardverpakkingen. Gebruikers kunnen het systeem volgens hun eigen wensen aanpassen. Zij hoeven alleen het karton in de frames te vervangen en zijn dan klaar voor een nieuwe campagne of nieuw seizoen. Het eiland kan volledig gedemonteerd worden en neemt maar weinig opbergruimte in beslag.
"Het grootste voordeel is dat de klant veel ruimte heeft voor zijn boodschap. Mensen die kratten gebruiken, vinden het vaak lastig om een manier te vinden om hun producten te etaleren. Er was dus duidelijk behoefte aan een oplossing voor dit probleem. Het systeem is daarbij ook zuinig in gebruik omdat de aanschaf van een nieuwe kartonnen omlijsting niet zo duur is," vertelt directeur Franz Leisch.
Franse retailers geven aan dat hun afzet van biologische AGF met bijna 50% is gestegen sinds zij gebruikmaken van het Mobile Presentation Island. Voorheen werden bioproducten uitgestald naast conventionele AGF en had de klant moeite onderscheid te maken tussen de twee. Door biologische AGF een eigen plaats op de versafdeling te geven, krijgen de producten meer aandacht en zijn deze beter herkenbaar voor de consument.
Naast het presenteren van speciale of seizoensproducten, biedt het eiland ook mogelijkheden om specifieke merken te etaleren.
"Naast Duitse retailers zoals COOP hebben we ook klanten uit de AGF-sector die hun producten voor een bepaalde periode graag in supermarkten willen presenteren met eigen logo, merknaam en reclametekst. Het systeem is eenvoudig op te zetten en kan compact opgeslagen worden en we blijven het verder ontwikkelen. Het systeem biedt oneindig veel mogelijkheden en gebruikers kunnen het eiland op verschillende manier opstellen," vertelt Leisch.
Voor meer informatie: