Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spaanse Dia gaat online verkopen via Amazon Fresh

Amazon zet opnieuw El Corte Inglés, Mercadona, Carrefour en Lidl onder druk. De Amerikaanse gigant lanceerde in september 2015 zijn supermarkt met versproducten en verkoopt sindsdien verse producten, diepvriesproducten en gekoelde producten in Spanje. Afgelopen juli is Amazon een overeenkomst aangegaan met Dia om de verkoop van voedsel en andere producten via de Prime Now service, die 3 maanden geleden gelanceerd is, te promoten. Deze service biedt leveringen binnen een uur in Madrid en 21 gemeentes in de regio. 

Sinds woensdag kunnen klanten van de Amazon service online gaan om producten van het La Plaza del Dia aanbod, het premium merk van de retailer, te kopen. Ze kunnen de producten dan binnen een uur of op een andere gekozen tijd (met leverperiodes van 2 uur) ontvangen. De VS gigant biedt de supermarkt het gebruik van de supersnelle logistiek (met alle know-how en software die dit mogelijk maakt) en toegang tot premium klanten van het bedrijf. Amazon voegt ongeveer 5.300 product referenties van Dia toe aan haar Prime Now catalogus, waaronder verse producten, niet-bederfelijke producten of huishoudelijke producten. Amazon heeft deze service gelanceerd met een catalogus die bestond uit 18.000 items. 

Vanaf nu moeten klanten, wanneer ze inloggen op Prime Now, een apart winkelmandje aanmaken om producten van Amazon of La Plaza de Dia te kopen. Als de klant bijvoorbeeld een fles sinaasappelsap wil kopen, en het wordt door beide bedrijven aangeboden, dan toont het platform van de e-commercie gigant beide prijzen. Vervolgens kan de klant zelf kiezen. "De afspraak is erg interessant; het is net of El Corte Inglés producten en prijzen van de concurrenten in haar schappen zet, en klanten de mogelijkheid geeft om te kiezen welke ze zelf willen," legt een expert in de distributiesector uit. 

Natuurlijk moeten klanten, zoals tot nu toe het geval was, een aankoop doen van minimaal €19. Zoals de multinational in juli uitlegde kunnen klanten kiezen om hun levering binnen een uur te krijgen voor een extra €5,90 óf gratis levering waarvoor ze een periode van 2 uur kunnen kiezen die hen het beste uitkomt. 

De samenwerking tussen Amazon en Dia is een volgende stap in de strategie van Amazon om snel een complete online supermarkt te hebben in Spanje (Amazon Fresh). Het zal de supermarktketen ook helpen om haar online strategie een boost te geven en in het veld te concurreren aangezien logistiek, wat erg duur en complex is, één van de succesfactoren is in de e-commercie. Op dit moment werkt Dia.es in 15 Spaanse provincies. Het bedrijf heeft ook online verkoop gelanceerd voor de merken Clarel en Dia Oportunidades, beide verkrijgbaar in Spanje. 

Bron: cincodias.com
Publicatiedatum: