Aldi Nord en Aldi Süd starten voor het eerst een gezamenlijke campagne
Tot de kernelementen van de bedrijfsgroepen Aldi Nord en Aldi Süd horen een geselecteerd assortiment, een overzichtelijke filiaalinrichting en natuurlijk kwaliteit tegen de beste prijs. Sinds decennia maakt Aldi het boodschappen doen bovendien zo aangenaam en eenvoudig mogelijk voor de klant. Om deze reden staat de eenvoudigheid in het middelpunt van de eerste gezamenlijke campagne, die officieel start op 12 september 2016.
"Bij al onze beslissingen richten we ons steeds op de wensen van de klant. Zo hebben we in de afgelopen jaren onze winkels gemoderniseerd, het assortiment verder ontwikkeld en onze services uitgebreid. Daarbij zijn we altijd eenvoudig gebleven. Want 'Einfach ist mehr' (eenvoudig is meer), zegt Kay Rüschoff, hoofd communicatie en marketing bij Aldi Nord.
De toenemende complexiteit in de consumptiewereld leidt steeds vaker tot stress, tijdnood en overbelasting. "Bij Aldi concentreren we ons op het essentiële, laten we het onnodige weg en bereiken we zo verlichting - en creëren we nieuwe ontplooiingsmogelijkheden. Eenvoudigheid is de luxe van onze tijd", zo verklaart Jeannette Thull, leider centrale inkoop bij Aldi Süd, de gedachte achter de reclamecampagne uit. Deze zet de sinds decennia bestaande waarden van Aldi in de focus.
De eerste tv-spot van Aldi wordt zondagavond 11 september 2016 op de Duitse televisie uitgezonden en de radiospots zijn vanaf 12 september 2016 op de radio te horen. Tegelijkertijd maakt Aldi op grote posters en in tijdschriftenadvertenties met een knipoog reclame voor het idee van de eenvoudigheid. Muziekstreamingsdienst 'Aldi Life Musik' brengt bovendien vanaf 17 september 2016 voor het eerst een eigen song op de markt, gezongen door rapper Fargo. Meer informatie over de campagne is te vinden op de website www.einfach-ist-mehr.de.
Bron: Aldi-Nord.de