Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
St-Luc bekleedt top 3-positie verpakkingsdrukkerijen in Benelux

St-Luc Labels & Packaging neemt Altrif Label over

De Belgische verpakkingsdrukkerij St-Luc Labels & Packaging heeft vandaag zijn Nederlandse sectorgenoot Altrif Label overgenomen. Altrif uit Roosendaal is één van de weinige drukkerijen in Europa die meerlaagse etiketten produceert. Voor het familiebedrijf St-Luc uit Nazareth, dat gespecialiseerd is in zelfklevende etiketten, vouwkarton, shrinksleeves en sinds kort ook flexibele folieverpakkingen, is de overname een mijlpaal: de onderneming verdubbelt in omvang tot een jaaromzet van zo'n 40 miljoen euro. Ze behoort nu tot de top-3 van de verpakkingsdrukkerijen in de Benelux.


Links Free Doomen (Altrif Label) en rechts Jerome Dhondt (St-Luc)
 
Altrif Label is een familiebedrijf dat in 1983 werd opgericht door Free Doomen. Het bedrijf specialiseerde zich in op maat gemaakte complexe en meerlaagse etiketten. Met 90 medewerkers en een omzet van 18 miljoen euro is het één van de grotere Nederlandse spelers in zijn niche. Bij gebrek aan familiale opvolging ging de eigenaar op zoek naar een overnemer. Hij vond een geschikte partij in St-Luc Labels & Packaging, dat een sectorgenoot en eveneens een familiebedrijf is.
 
Free Doomen: "Het DNA van St-Luc Labels & Packaging sluit perfect aan bij de identiteit van Altrif Label. Beide bedrijven kenmerken zich namelijk door een familiaire manier van ondernemen. Dit is hetgeen ik altijd heb willen over brengen aan onze klanten en medewerkers. Tevens zal de uitbreiding van het productportfolio zorgen voor een bredere dienstverlening. Ik ben ervan overtuigd dat er een mooie toekomst ligt in deze samenwerking."
 
Twee complementaire drukkerijen
Voor St-Luc is dit een uitgelezen kans om zijn groeipad te versnellen. "Iedereen weet dat het geen makkelijke tijden zijn voor de grafische sector. Maar door het continu streven naar innovatie en kwaliteit, hebben wij onze groei kunnen bestendigen de voorbije jaren," vertelt gedelegeerd bestuurder Jerome Dhondt. "Toen de overname van Altrif zich aandiende, hebben we niet lang getwijfeld. Het is immers een zeer complementair bedrijf: we kunnen onze technologieën, specialisaties en klantenportfolio's bundelen en elkaar zo versterken."
 
Altrif is een sectorgenoot, maar heeft een andere focus dan St-Luc. "Terwijl wij veel klanten hebben in de voedings- en cosmeticasector, staat zij sterk in de petrochemie. Met hun booklets en multipage labels hebben ze ook expertise die wij nog niet in huis hebben. En wij kunnen onze kartonnage en shrinksleeves aan hun productenaanbod toevoegen," zegt managing director Niko Dhondt. "De vestiging in Roosendaal blijft dan ook bestaan, het personeel blijft aan boord en ook de naam Altrif blijft behouden. Dion Goderie zal er in de functie van operations manager en als mede-aandeelhouder de continuïteit verzekeren."
Publicatiedatum: