Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Veel nieuwe initatieven, waaronder saladebar

Groeiende omzet McDonald’s Nederland

McDonald's heeft in Nederland het afgelopen jaar haar omzet met 3,4% zien toenemen naar € 673,8 miljoen. Daarmee behoort het bedrijf, samen met Polen en China, tot de top drie best presterende landen van McDonald's binnen het high growth segment*. De vernieuwing in de restaurants, met verschillende initiatieven, laat een positieve ontwikkeling zien in zowel de toename van het aantal gastbezoeken (+1,8%) als de gemiddelde besteding per gast. De goede resultaten vormen de basis voor het nog nadrukkelijker doorvoeren van de vernieuwingen.
 
Keuze voor vers bereid, gepersonaliseerd, kwaliteit, herkomst van producten
McDonald's Nederland investeerde samen met haar Franchisenemers in 2015 totaal 28 miljoen euro in de vernieuwing en modernisering van haar restaurants. Er werden vier nieuwe restaurants geopend en bijna de helft van de huidige 246 restaurants heeft op dit moment de nieuwe keuken- en counteropstelling.
 

Manu Steijaert bij de Salad Bar in Hoorn: "Samen met onze Franchisenemers zorgen we ervoor dat gasten voelen dat het helemaal om hen draait in onze restaurants. Alle investeringen zijn hier op gericht', aldus Manu Steijaert.

Verse prdoucten

De positieve ontwikkelingen in omzet, aantal gastbezoeken en gasttevredenheid zijn ook de eerste maanden in 2016 zichtbaar. 'Ons vernieuwde restaurant in Hoorn laat zien waar wij de komende jaren voor willen staan: veel versproducten die bereid worden voor de ogen van de gast, de mogelijkheid om producten naar eigen voorkeur samen te stellen en kwaliteit in alle facetten van onze dienstverlening. Dat laatste zit 'm niet alleen in onze producten, maar ook in uitstraling van het restaurant en gastgerichte service van onze 17.000 medewerkers', aldus Steijaert.
 


Lokale producten

De ambities van de algemeen directeur zijn groot: 'de enige constante factor van mijn werk? Dat de behoefte van onze gasten verandert. Het is mijn ambitie om daar keer op keer op in te spelen. Onze gasten staan centraal in de keuzes die we maken. Met nieuwe producten, verrassende serviceconcepten en campagnes waarin zowel de kwaliteit als het plezier van McDonald's een plek krijgen'. De lokale herkomst van producten is ook een belangrijk aandachtspunt in 2016. McDonald's Nederland zal zich meer toespitsen op samenwerking met Nederlandse leveranciers. De runderen die we gebruiken voor onze burgers kwamen in 2015 voor bijna 14% uit Nederland en bijna 86% komt uit Duitsland. De aardappelen voor 37% uit Nederland of ons omringende landen. En zuivelproducten zelfs voor 92%. Dat maakt McDonald's tot een echt Nederlands bedrijf. Dit jaar zijn we ook reeds 45 jaar in Nederland.



*Tot het high growth segment van McDonald's behoren de markten in China, Italië, Nederland, Polen, Rusland, Spanje, Zuid Korea en Zwitserland.
Publicatiedatum: