Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Isaaq concurreert niet met appelen, maar met snacks

De ISAAQ appel is aan de kassa's van verschillende supermarkten in Europa een groot succes volgens KIKU, die wereldwijd de rechten van het merk bezit en de verkoop van het clubras coördineert. "Het gebied rond de kassa's is de perfecte plek voor een gezonde en verfrissende snack," aldus directeur Jürgen Braun.


De nieuwe verpakking van 4 stuks in een standaard opslagdoos van Clementi

"ISAAQ is hiermee geen concurrent van andere appelen, maar eerder van andere snacks, die rond de kassa verkocht worden. Ons doel is duidelijk. We willen mensen aanzetten tot het eten van gezonde snacks. Een intelligente verpakking zonder veel afval is een andere wens van de consument en hier houden we rekening mee. 'Natural snack' hebben we heel bewust als slogan voor het support van dit innovatieve merk en ras gecreëerd: ze is resistent, producent- en milieuvriendelijk. Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van onze ethische balans."


Prototypes van verpakkingen

De historische licentiepartner, het bedrijf Clementi uit Zuid-Tirol, die samen met KIKU reeds 12 hectare geplant heeft, richt zich sterk op ISAAQ. Luis Clementi, technisch manager: "Het ras is alleen vanwege haar eigenschappen zo goed inzetbaar aan de kassa. Het ras is zo knapperig en heeft een uitstekende houdbaarheid. Hierdoor kan de koelketen probleemloos onderbroken worden. ISAAQ is vanwege een goede zuurtegraad ook op kamertemperatuur goed en lang houdbaar en vooral eetbaar."


ISAAQ op de Fruit Logistica 2016

Op de Fruit Logistica kwamen de wereldwijde partners samen voor de uitwisseling van ervaringen wat betreft de verkoop tot nu toe, verpakkingen en nieuwe projecten. De nieuwe verpakking voor vier appelen is handzaam en laat de appelen volledig zien.

"De appel is een eyecatcher en bekoort vanwege haar goede smaak," zegt Jürgen Wieser van licentiepartner Kröpfl uit Steiermark. "We plannen een uitbreiding van de productie, ook omdat de producent zeer enthousiast is: het ras is resistent tegen schurft, milieuvriendelijk, zeer productief en makkelijk te telen."



Kröpfl (Steiermark, Oostenrijk), gebroeders Clementi (Italië), Bio Express (Italië), Bio Meran (Zuid-Tirol– Italië), Pickmee! (Nieuw-Zeeland) en KIKU Variety Management (Global Manager) kwamen bij elkaar tijdens de ISAAQ Global Meeting

"We hebben innovatieve concepten nodig, willen de appel anders presenteren naar de consument en doen dit op ongebruikelijke plaatsen en op nieuwe wijze om de teruglopende appelconsumptie tegen te gaan" legt Jürgen uit. "We werken aan verkoopautomaten en andere concepten voor de on-the-go consumptie voor iedereen van 0 tot 100 jaar. Een appel is zo makkelijk, hij is overal te eten. We letten op trends en willen de appelconsumptie sexy maken. Daarbij helpen social media en cross marketingacties ons net als het wielermerk Ghost Bikes, dat ISAAQ tijdens world cup races en alle mogelijke evenementen presenteert. Ook op de Asia Fruit Logistica zal ISAAQ niet ontbreken."


Jürgen Braun
KIKU Variety Management
Mobil +39-339-799 444 2
[email protected]

Gerelateerde artikelen → Zie meer