Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Retailer geeft kijkje in de keuken

Albert Heijn bereidt zich voor op de kerst

Over een week is het alweer Kerstavond. Albert Heijn en zijn leveranciers werken met man en macht om 220 feestfavorieten op tijd in de winkels te krijgen. Deze worden speciaal voor Kerst ontwikkeld en komen niet zomaar in het schap. Ze hebben allemaal een eigen verhaal. Bijvoorbeeld de bietencarpaccio, een frisse variant op de klassieke rundercarpaccio.





Bietjes zijn een echt Hollands product. Voor deze feestfavoriet worden zowel rode als gele bietjes gebruikt. De gele biet is een oud ras, dat we een beetje uit het oog verloren waren met een wat lichtere smaak dan het rode bietje. De voorbereidingen voor de bietencarpaccio begonnen al in mei toen de zaadjes de grond in gingen. De bieten zijn vervolgens flinterdun gesneden en worden verpakt in porties voor twee personen, samen met rucola, walnoten, rozijnen en een fris-zure dressing.





In verband met de versheid wordt de productie van de bietencarpaccio in een week tijd gerealiseerd. Tuinderij Vers in Brielle draait dan ook op volle toeren. In totaal worden er 55.000 gemaakt. Oftewel: 110.000 kleurrijke voorgerechtjes.


Publicatiedatum: