Lidl breidt aanbod duurzamere producten verder uit

Milieuvriendelijk, sociaal, duurzaam: daarvoor staat het 'Rainforest Alliance Certified'[TM]-logo van Lidl. Vanaf december 2015 biedt Lidl in meer dan de helft van haar Duitse filialen in haar Solevita-assortiment sinaasappelsap aan dat het Rainforest Alliance Certified[TM]-logo draagt. Daarmee ondersteunt de levensmiddelhandelaar de duurzame teelt van het fruit en draagt tevens bij aan een verbetering van de arbeidsomstandigheden van farmers en arbeiders in de productielanden. Eind 2016 zal bij Lidl het Solevita-sinaasappelsap in de 1,5 liter verpakking het duurzaamheidslogo dragen.

Gewoon goed doen
De sinaasappelen die Lidl voor haar Solevita-sinaasappelsap gebruikt stamt van vijf farms in het zuidoosten van Braziliƫ. Door de samenwerking met Rainforest Alliance steunt het bedrijf dus heel concreet de in totaal meer dan 1.700 mensen die op deze farms werken. Om het 'Rainforest Alliance Certified[TM]-keurmerk te mogen gebruiken moeten de farms eerst aan de omvangrijke criteria van de SAN-standaard voor duurzame landbouw voldoen. Daarbij horen een ecologisch verantwoordelijke teelt en verbeterde arbeidsomstandigheden.

"Duurzaamheid is voor ons een belangrijk onderwerp", zegt Jan Bock, lid van de bedrijfsleiding van Lidl Duitsland en verantwoordelijk voor de inkoop. "Met de certificering van het Solevita-sinaasappelsap onderstrepen we ons verantwoordelijkheidsgevoel tegenover het milieu en de producenten van onze producten. Tegelijkertijd breiden we ons assortiment aan duurzamere producten hiermee doelgericht verder uit."

Lidl werkt sinds 2011 samen met de Rainforest Alliance. Zo stamt bijvoorbeeld de ananas van Lidl Duitsland uitsluitend van gecertificeerde farms.

Bron: Lidl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven